Skip to main content

Ik heb via KPN Telfort een Genexus glasvezelmodem. Deze staat in de meterkast op de begane grond. Hierop is een Experia Box V10 aangesloten. Op deze box zijn 2 verbindingsets aangesloten voor digitale tv via het stopcontact beneden en op de 1e verdieping. Bovendien is er een kabel op de V10 aangesloten die naar de 2e etage gaat waar een Sitecom WLR4004 op aangesloten is die de wifi op de 2e etage verzorgd. Nu heeft de kamer naast de kamer met de Sitecom een brandwerende deur, waardoor de wifi vaak niet goed werkt.

Wat is de beste oplossing om in de kamer net de brandwerende deur betere wifi (plus evt  LAN) mogelijk te maken? Liefst een oplossing zonder boren of kabels door het huis.

Is het mogelijk om een verbindingset aan te schaffen en deze te gebruiken om de Sitecom via het stopcontact te koppelen met de kamer met de brandwerende deur?

Of zou ik vanuit de meterkast nóg een 3e verbinding via het stopcontact kunnen maken: naast de tv op de begane grond en de tv op de 1e etage dan ook met een computer op de kamer met de brandwerende deur op de 2e etage?

Of zijn er andere, betere oplossingen te bedenken (die niet gelijk honderden euro's kosten)? 

 

Gewoon een kabel. Dat is de beste oplossing.


Beste @Reinierrr, welkom! Zoals Nick83 aangeeft, is een kabel inderdaad het beste. Helemaal met een brandwerende deur is het lastiger om het signaal erdoorheen te krijgen. Je kunt een draadloze verbindingsset proberen, maar ik weet niet of dat gaat helpen. Het meest stabiele is ‘gewoon’ alles bekabeld aansluiten. 


Hartelijk bedankt voor de hulp. Jammer, had gehoopt op een makkelijkere en mooiere oplossing, zonder kabels en gaten boren.Â