Skip to main content
Beantwoord

ORBI 870 wifi 7 werkend krijgen in combinatie met de KPN Box 12

• 12 februari 2025
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

Beste allen,

Ik wil wifi 7. Orbi 870 met 2 satellieten aangeschaft. Wat ik ook heb geprobeerd, o.a. met div. fora en hulp van AI, het lukt niet.

Probleem: KNP BOX 12 kan geen bridgemodus aan. Maar zo’n duur wifi systeem ORBI 870 wil ik niet in AP modus zetten. Orbi kan IPTV en VOIP (VLAN scheiden).

Hoe krijg ik dit systeem werkend (ook DMZ op de KPN BOX geprobeerd maar helaas).

Nog overwogen een glasvezel modem aan te schaffen maar die zijn ook niet ruim voorradig met tenminste 4Gbs.

Wie heeft een tip? 

Is er een werkend protocol voor om dit ts fixen?

Beste antwoord door Marlon92

De KPN Box in bridge modus zetten zou ,inloop zijn. Want dan kan je hem net zo goed weglaten zoals ​@JanD voorstelt.

Je kunt hem ook achter de de KPN Box koppelen. Je houd de Orbi dan gewoon op standaard instellingen laten staan. Router modus dus. En als verbindingsmethode kies je voor DHCP.

DMZ is niet eens nodig. Dat is optioneel voor als je poorten wilt forwarden. Dat gaat dan met DMZ wat makkelijker.

Verder geen gekke dingen in stellen. WiFi op de KPN Box uitzetten. En al je apparatuur achter de Orbi zetten. Als je veel bekabeld aangesloten apparatuur hebt, dan gebruik je dus een switch die je ook achter de Orbi aansluit.

Alleen de tv ontvangers van KPN. Die sluit je wel rechtstreeks op de KPN Box aan.

Bekijk origineel

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8295 reacties
  • 12 februari 2025

Beste ​@Dr_Schupp als de Orbi een echte router is, kun je deze ook rechtstreeks op het glasvezelnetwerk aansluiten i.p.v.de KPN box.

• 3218 reacties
  • Antwoord
  • 12 februari 2025

De KPN Box in bridge modus zetten zou ,inloop zijn. Want dan kan je hem net zo goed weglaten zoals ​@JanD voorstelt.

Je kunt hem ook achter de de KPN Box koppelen. Je houd de Orbi dan gewoon op standaard instellingen laten staan. Router modus dus. En als verbindingsmethode kies je voor DHCP.

DMZ is niet eens nodig. Dat is optioneel voor als je poorten wilt forwarden. Dat gaat dan met DMZ wat makkelijker.

Verder geen gekke dingen in stellen. WiFi op de KPN Box uitzetten. En al je apparatuur achter de Orbi zetten. Als je veel bekabeld aangesloten apparatuur hebt, dan gebruik je dus een switch die je ook achter de Orbi aansluit.

Alleen de tv ontvangers van KPN. Die sluit je wel rechtstreeks op de KPN Box aan.

• Topper
  • 13 reacties
  • 19 maart 2025

Ik had ook gezeur met die Bridgemodus met Ziggo. Ik heb hem wel als Access point ingesteld. Qua snelheid geen verschil.

Je installeert de hele bubs als normaal, als alles geconnect is, log je in via een webbrowser op orbilogin.com, daar ga je naar advanced en switch met 1 klik naar AP mode. Alles reboot zich en klaar.

super simpel.

• 3218 reacties
  • 19 maart 2025

In router mode kan ook gewoon. Maar je moet alles achter de orbi aansluiten. Niet de helft van je apparatuur aan de KPN Box hangen en de helft achter de orbi. Want dan ziet het elkaar niet. 

De tv ontvangers moet je juist wel aan de KPN Box houden. Anders werkt live TV niet goed. Dat is bijna niet goed werkend te krijgen achter een 2de router. 

Als je een tv+ box heb kan je deze in unicast mode zetten. Dan werkt die wel achter een 2de router. Alleen de beeldkwaliteit bij live TV kijken is iets minder. Voor terugkijken of opnames kijken maakt het niets uit.

• Topper
  • 13 reacties
  • 19 maart 2025

Ik heb verschillende zaken rechtsreeks aan de i-net provider modem hangen, bekabelde desktop PC, router met NAS, Printer, TADO ontvanger).

En vervolgens zit de rest (verwarming, thermostaten, Ring deurbel/chimes/ tuin camera, Sonos, laptops, tablets, etc) aan de wifi van de Orbi en ik zie alles in het devices overzicht in de app (en op de Orbi webpagina login).

TV werkt ook als een zonnetje (bekabeld aan de Orbi Router).

Alles draaide binnen 15 minuten…..

Reageer