Skip to main content

Ik heb de Orbi RBK353 op de volgende manier achter de Experia v10A gehangen.

Orbi geconfigureerd volgens de app, ethernetkabel van de ethernet poort op de Experia naar de internetpoort van de Orbi. Kabel van de Experia naar de tv-ontvanger van KPN. 

 

Daarna de Orbi in access point mode gezet. Alles werkt maar ik moet ongeveer 1x per dag de Orbi resetten om verbinding te maken. 

 

Ik heb het gevoel dat ik een simpele stap mis en door zoeken op internet het vermoeden dat het ligt aan de ip adres instellingen. 

 

Iemand een antwoord wat het zou kunnen zijn?

@wjb ik denk dat jij hier meer aan toe kan voegen, de leasetijd van onze modems staat op 86400 volgens mij. Zou het vast zetten van de IP van de orbi in de experia box zin hebben? 


de leasetijd van onze modems staat op 86400 volgens mij. Zou het vast zetten van de IP van de orbi in de experia box zin hebben? 

De leasetijd van de Experia/KPN Boxen staat standaard inderdaad op 86400 seconden.

Ik denk niet dat het vastzetten van het IP adres enig soelaas gaat bieden.


@wjb helaas, is er een andere oplossing? Want 1x per dag resetten is vervelend 


@wjb helaas, is er een andere oplossing? Want 1x per dag resetten is vervelend 

Ik heb niet zo één twee drie een oplossing.

Klopt het dat je de wifi van de V10a uit hebt staan?


@wjb ik zie beide netwerken als ik scan. Zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik de wifi van de V10a uitzet. Zou dat het issue zijn?

 

Zie in andere berichten nog iets over een DHCP instellen. Is dat nog een iets wat het kan oplossen?


@wjb ik zie beide netwerken als ik scan. Zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe ik de wifi van de V10a uitzet. Zou dat het issue zijn?

 

Zie in andere berichten nog iets over een DHCP instellen. Is dat nog een iets wat het kan oplossen?

Je kunt de wifi van de V10a aan laten staan maar dan zal de mesh functionaliteit van de Orbi minder goed werken.

 

De DHCP van de V10a zou gewoon z'n werk moeten doen, ook daar zou het niet aan mogen liggen.


@wjb ok, is er een mogelijkheid om die leasetijd uit of op onbeperkt te zetten?


@wjb ok, is er een mogelijkheid om die leasetijd uit of op onbeperkt te zetten?

Je kunt op de V10a een DHCP reservation vastleggen voor de Orbi waardoor de leasetijd voor de Orbi onbeperkt wordt.


@wjb is er ergens een stap voor stap hoe dat werkt? Of kun je een uitleg geven. Veel geleerd de afgelopen dagen maar een zetje in de goede richting nodig


Ik heb geen ervaring met de V10a maar op het onderstaande scherm stel je die DHCP reservation in.