Skip to main content

Zelfde probleem hier. 

Overstap van Ziggo naar KPN glasvezel. Orbi Router in AP mode gezet en die pakt mooi de IP Adressen op van de KPN Router, nu sinds een paar weken om ongeveer 1200 iedere dag een verlies van internet op het Orbi systeem. Reset van de Orbi Router helpt, maar kan toch niet de permanente oplossing zijn.

Iemand een bruikbaar idee?

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Hoi @Mullie211164. welkom hier. 

Wat balen dat elke dag de Orbi wegvalt. Je reset hem dan en dan komt de verbinding terug, maar dit moet elke dag weer? 

Je hebt dit systeem achter de Box 12 hangen? 

Je hebt ook dit topic gezien? Daar staat alles in over hoe je een eigen router achter de Experia Box aansluit. 


Klopt, nu direct met de box12 verbonden en alle apparatuur uit de Orbi verwijderd. Dus alles loopt nu via een switch die is verbonden met de Kpn box12.

de Orbi heeft een AP modus waarmee hij de up adressen van de kon12 box krijgt. Is nu een domme wifiextender zeg maar. Probleem Is er nog maar minder frequent. Lijkt erop dat het met het vernieuwen van de IP lease te maken heeft. Dat loopt denk ik toch niet lekker.

ga Ff naar de suggestie kijken van de Expedia blz maar dat is wel een beetje een oud verhaal.

Dank voor het meedenken


Graag gedaan.  Ik ben nog even gaan zoeken. Ik kwam dit topic tegen waarin wjb weer verwijst eerder genoemd topic, maar geeft aan de orbi in router mode te laten staan. Mogelijk kun je daar nog wat mee.