Skip to main content

Beste Community,

Kan iemand mij misschien helpen,

Momenteel zit mijn FritzBox 5590 fiber-XGS-Pon nog rechtstreeks op een eigen ONT(door middel van een Patch Cover)

aangesloten

Maar ik wil het KPN modem weer aansluiten op de originele KPN Nokia XGS-PON ONT, dus die ONT moet dan weer geregistreerd worden ipv de Fritz!Box

ik heb hierover met de klantenservice gebeld en die zegt dat daar dan een monteur voor moet langskomen om het op te lossen, klopt dit?

Ik kan ook nergens informatie vinden over het terugzetten naar het originele 

want toen ik destijds de Fritz!Box rechtstreeks ging aansluiten op mijn eigen ONT ging dit via de KPN Servicetool en werd ik gebeld om het te controleren, en daarna werkte het,

Maar dit werkt niet voor de 2e keer

dus weet iemand hoe dit werkt en wat ik moet doen om het terug te draaien naar het originele?

Of moet ik lid worden van KPN Service Plus

​@RvE73 Gewoon bij eigen ONT registreren de serienummer van Nokia invullen en je krijg een email met een afspraak. Bij dit gesprek aangeven, dat je de originele ONT weer wil gebruiken, en de backoffice zet de backup weer terug.

Mogelijk kan je in je forumprofiel uw gegevens + originele serienummer van de Nokia ONT zetten, genoeg monteurs op dit forum waar een moderator aan kan vragen om het kastje te activeren.

​@RvE73 Gewoon bij eigen ONT registreren de serienummer van Nokia invullen en je krijg een email met een afspraak. Bij dit gesprek aangeven, dat je de originele ONT weer wil gebruiken, en de backoffice zet de backup weer terug.

​@TDN  dank u wel voor uw antwoord, moet dit weer bij de Servicetool ingevuld worden waar ik ook de eerste keer het serienummer van de andere ONT moest invullen?

dat werkt helaas niet, ik krijg alleen de huidige gegevens te zien maar kan niks aanpassen 

Mogelijk kan je in je forumprofiel uw gegevens + originele serienummer van de Nokia ONT zetten, genoeg monteurs op dit forum waar een moderator aan kan vragen om het kastje te activeren.

​@Ik_Combineer dank u wel voor uw antwoord 

ik heb de gegevens ingevuld in mijn profiel 

Heeft iemand misschien al een tip of oplossing hiervoor?

​@TDN

ik denk dat het gelukt is, ik heb net via de eigen ONT site inderdaad de originele Nokia ONT weer kunnen registeren

van de week kon ik er op een of andere manier niet op komen, dus net nog een keer geprobeerd en toen lukte het wel
er word nog contact opgenomen door KPN om het te regelen 

Bedankt voor uw hulp 

met vriendelijke groet,
RvE73

Hoi ​@RvE73, je topic is net aan de beurt en aan je bericht te zien is het toevallig nét gelukt. Als het invullen van de gegevens is gedaan zal er inderdaad nog contact worden opgenomen om dat af te ronden. Ik ga er vanuit dat het daarmee goed komt, mocht het nodig zijn kan ik de gegevens alsnog doorgeven.

​@TDN 

Hallo TDN,

ik ben vanmiddag al gebeld door KPN en weer aangesloten op de originele Nokia ONT

nogmaals bedankt voor uw hulp!

Reageer