Skip to main content

Onlangs overgestapt naar glasvezel. Nu wil ik graag de TV bedraad aansluiten. De modem zit nu in de meterkast.

Naast de TV zitten deze aansluitingen.

Is het mogelijk om deze oude punten door de KPN monteur te laten vervangen voor UTP?

Hallo @Remmco , als de telefoon of de coax ook in de meterkast binnenkomen en van daaruit naar de woonkamer gaan, is het mogelijk om een van die buizen te gebruiken om een andere kabel door te trekken.

Je kan dan het beste bij de bouwmarkt een langere UTP-kabel kopen. Het liefst zonder stekkers, zodat je die makkelijker door de buis krijgt. Overigens kan het in de praktijk nog best lastig zijn om ethernetkabel door een buis te trekken. Als je het niet ziet zitten, kan je het beter laten doen.

Voor KPN maakt het niets uit als je dit doet of laat doen, voor Ziggo moet je even nagaan of die ook in de meterkast binnenkomt.

Gewoon een betaalde servicemonteur boeken. Dan betaal je €75 voorrijkosten + het materiaal. Dat zal hooguit zo'n €25 extra zijn. 

https://www.kpn.com/service/monteur

Top, bedankt. Dan ga ik dat doen.

Hi @Remmco, leuk dat je je vraag in onze community stelt!

Ik hoop dat je er uit komt met de tips hierboven. We horen ook graag hoe het is afgelopen! 😊

Reageer