Skip to main content

In 2018 heeft een onafhankelijke monteur bij ons thuis de experia box geïnstalleerd, althans dat dacht ik. Nu blijkt dat de Experia box werkt als een tussenstation en dat mijn oude router nog steeds nog steeds voor de verspreiding van het internet en wifi in mijn huis verzorgd.

Ik kwam hier achter omdat er afgelopen week enkele hick-ups waren. Ik ben toen alles nagelopen en constateerde bovengenoemd probleem dat experia box alleen werkt als tussenstation. Is dit op te lossen?

Moet het opgelost worden dan? Ik heb het namelijk ook zo. En dat werkt prima. Op de Experiabox zijn maar heel weinig dingen in te stellen. De mogelijkheden zijn zeer beperkt. Op een eigen router kan veel meer.

Weet u toevallig of dat ding in routermode staat of in accesspoint mode? Staat die er vlak naast? Of elders in huis?


Dank voor reactie. Heb even gekeken en deze staat als accesspoint ingesteld.


De experia box is een accesspoint.


De experia box is een accesspoint.

Dat kan niet. Dat is een router en kan geen accesspoint zijn. 

Hoe is uw oude router ingesteld? Wat is het merk en type?


Mijn huidige router is een TP Link type TL WR 1043.


Als het goed is staat de Experiabox, KPN modem dus als eerste aangesloten op het IS/RA-punt of glaskast bij glasvezel en is daarachter de TP-Link aangesloten als accesspoint.

Het is op te lossen door de TP-Link eens te verwijderen, de KPN modem een fabrieks-reset te geven en kijken of jouw problemen, welke dat zijn is me niet duidelijk, opgelost zijn.

Denk er wel om dat bij een complete reset alle eigen instellingen verloren gaan, dus noteer die goed van te voren om het later weer in te kunnen stellen.

 


Hallo @Wim2205, neem eens een kijkje in: