Skip to main content
Antwoord

Oudere Wifi apparatuur (zoals LSC smartlampen) komt niet meer online na update modem

• June 6, 2025
  • 5 reacties
  • 74 keer bekeken

WIj hebben een aantal LSC lampen en soortgelijke apparatuur (Tuya). Sinds de laatste update van het modem is voor de oudere generatie de koppeling weg.

Bij de modeminstellingen WifiNetwerk->WifiSignaal, kun je de standaard en bandbreedte instellen. Op mijn modem is de standaard ingesteld als g,n,ax  De instelling voor oude generatie apparatuur is b,g,n.

Kan ik de standaard instellen op b,g,n,ax en wat zijn de gevolgen als ik dit wijzig (en wat betekenen de afkortingen)

In afwachting van een reactie

Beste antwoord door JanD

Beste ​@JosRos wat gaat er dan ontkoppeld worden?

Als het de lampen zijn kan dat.

Nadat je de instellingen binnen de modem aangepast en opgeslagen hebt koppelt het zich in de regel weer vanzelf als je de wifinaam en wachtwoord niet aanpast.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 6, 2025

Beste ​@JosRos bijde meeste KPN modem/routers kun je de wifisoort instellen,

bij de 2.4-band: B/G/N/AX

bij de 5.0-band: A/N/AC/AX

of een conbinatie.

Bij de wifiinstellingen met KPN-software kun je instellen

onder wifisignaal:

oudere generatie wifiapparatuur

of wifi5 comptabiliteit

of wifi6 comptabiliteit

of zelf instellen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 7, 2025

Dank voor uw reactie, kan ik dit zonder problemen wijzigen, er wordt gemeld dat alles ontkoppeld wordt??

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 7, 2025

Beste ​@JosRos wat gaat er dan ontkoppeld worden?

Als het de lampen zijn kan dat.

Nadat je de instellingen binnen de modem aangepast en opgeslagen hebt koppelt het zich in de regel weer vanzelf als je de wifinaam en wachtwoord niet aanpast.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 7, 2025

Ja lampen en slimme stopcontacten

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@JosRos. Welkom op de KPN Community! 

Het kan na de modemupdate inderdaad nodig zijn om de Wifi instellingen wat aan te passen, zodat ook de oudere apparatuur weer verbinding krijgt. Het kan geen kwaad om te kiezen voor ‘Oudere generatie wifi apparatuur’ of ‘Wifi 5 compatibiliteit’. Nieuwe apparatuur raakt daar niet van in de war en oudere apparatuur zou juist weer automatisch moeten koppelen. Is dat nu ook weer gelukt?Â