Skip to main content
Vraag

Overgestapt naar glasvezel maar nu kan ik mijn Google smartspeakers niet verbinden

• October 16, 2025
  • 3 reacties
  • 50 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Heb de Google nest hub en nest hub Max teruggezet op fabrieksinstelling, nieuw netwerk wordt gevonden maar kunnen ermee niet verbinden. Na het paswoord ingevoerd te hebben krijg ik de melding dat het netwerk niet met mijn apparaat kan communiceren.

In Google Support lees ik dat glasvezel in een flatgebouw is een gedeeld netwerk en is misschien niet mogelijk om Google smartspeakers daar mee te verbinden. Klopt dit?
Ik hoop van niet en dat iemand mij kunt helpen om ze te verbinden.

Alvast bedankt

Patricia

3 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Patricia8, het is altijd balen als je slimme apparatuur hebt aangeschaft en nu niet werkend hebt. 

Het wachtwoord dat jij invult heb je wel gecontroleerd? Niet dat je dus een verkeerd wachtwoord invult. Wat je zou kunnen proberen is om een Extra wifi netwerk aan te maken, waar je dan de Google Nest apparaten mee gaat verbinden. 

Jij beschikt over een eigen KPN Experia Box waarmee je apparaten kunt verbinden. Dat is een eigen netwerk dat je niet deelt met andere appartementen in de flat. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 19, 2025

Bedankt Jeroen voor je reactie, ja, wachtwoord was correct en kort geleden heb ik het voor elkaar gekregen!

De modem was in de meterkast in het trappenhuis geplaatst, buiten mijn appartement dus (was vergeten dat te melden). Met een verlengsnoer gekoppeld aan de speaker ben ik dichtbij de meterkast met open deur gaan staan. Van die plek verbinding kunnen maken. Dan maar hopen dat binnenshuis de verbinding niet verbroken zou worden. Gelukkig niet, de 2 smartspeakers doen het weer!

Nogmaals bedankt voor het meedenken. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dan lijkt het er sterk op dat bij de eerste aanmelding de apparaten het erg moeilijk hadden met een zwakker signaal. Soms is het dan nodig dichter bij de modem een poging te doen. Bij jou is dat dus gelukt. Fijn dat de speakers weer werken.