Skip to main content

Wij willen graag van ziggo overstappen naar glasvezel. Kregen een aanbieding van KPN en deze medewerker gaf aan dat een kabel helemaal niet nodig is met super Wi-Fi. Nu blijkt dat dit dan toch anders is in de praktijk? Wij willen juist geen kabel van de meterkast naar de huiskamer anders moeten we dit via het kruipluik doen door de iso korrels. 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dan zou ik blijven zitten waar je nu zit.  Als je geen kabel wil trekken dan wordt het een teleurstelling. 


@Brugy Ook fijn die ISO korrels in de kruipruimte, hoop niet dat er oot wat in dat gat moet gebeuren, verstoppinkje riool, lek riool of waterleiding of zo, mag die eerst leeggezogen worden.


@Doornekamp33 helaas konden wij niet anders door het vele vocht in de kruipruimte. Er is nog wel ruimte over. 

 


Dat is onzin die men verkondigd, vocht in de kruipruimte hoeft geen probleem te zijn, goede ventilatie in de muur en de vloeren en fundering isoleren met schuim, ben je van alles af e blijft de kruipruimte bereikbaar, die korrels houden namelijk niet het vocht tegen, de dampen gaan er net zo hard doorheen alleen zie je het niet meer.

En ruimte over, een professional die in de kruipruimte moet zijn mag er niet in zonder perslucht en volle gesloten kleding en altijd met 2 man, wij werken ook in die ruimtes en gaan gewoon weer weg als we die korrels tegenkomen, laat het eerst maar wegzuigen.


Bij ons staat ook 30 cm water in de kruipruimte. Gewoon grondwater. So what? Als we er in moeten, dan hangen we er eerst een pompje in, die is dan zowat een halve dag aan het pompen voor dat het ergens op begin te lijken. Er lig een heel netwerk van greppeltjes door de kruipruimte heen om het laatste water af te voeren naar het pompje.


@Doornekamp33 en @nick83 helaas hadden wij al heel veel geprobeerd tegen optrekkend vocht, dit was zo'n beetje het laatste. Maar evengoed bedankt voor jullie input, lost alleen dit probleem niet op. 


@Brugy , optrekkend vocht loopt via de fundering door de muur naar boven, daar werkt weinig tegen dan alleen een brug er in laten werken zodat dat niet meer kan, kost wel wat, enige wat je nu hebt is dat je minder damp onder de vloer hebt, maar als er water onder de vloer komt gaan die korrels drijven, wel makkelijker leegzuigen als het nodig is.

@Nick83 , Wij zuigen hem binnen een half uur leeg als het moet, kost alleen het nodige aan euro's, waren vorige week nog bij iemand die een woningbouw huis heeft en die korrels zonder toestemming in de kruipruimte had laten blazen, die schrikt nog wel van de rekening die die krijgt.


Als je de coax-kabel naar de woonkamer vervangt door UTP ben je er ook. geen kruipruimte nodig. Wel er aan denken dat je een goede UTP-kabel, RJ 45 plug besteld, en evntueel een kousje gebruikt bij de trekveer. Met een beetje mazzel kun je er 2 intrekken of de mogelijke telefoonaansluiting vervangen door UTP.


Wat leest iedereen toch altijd het laatste bericht. Dit was de vraag: Wij willen graag van ziggo overstappen naar glasvezel. Kregen een aanbieding van KPN en deze medewerker gaf aan dat een kabel helemaal niet nodig is met super Wi-Fi. 

Wat heeft dat te maken met water in een kruipruimte? Is dit een forum van een loodgieter? 

Ik heb met uitzondering van het antwoord van Joep nog nooit zoveel off topic replies gezien in een forum als in deze draad. 

(Ik neem aan dat Bruggy goed weergeeft wat KPN via de medewerker heeft willen overbrengen). 


@beerzwaan dank voor je reactie. Komt daar dan ook de router te zitten of in de meterkast.?

Kan je vanaf dat punt (aansluitpunt oude coax in de muur) draadloos? 


@beerzwaan dank voor je reactie. Komt daar dan ook de router te zitten of in de meterkast.?

Kan je vanaf dat punt (aansluitpunt oude coax in de muur) draadloos? 

Brugy. 

Ziggo is een TV bedrijf dat ook Internet levert, KPN een (telefoon) Internet bedrijf dat ook TV levert. Wifi slaat op Internet, dus als Internet jouw belangrijkste doel is, dan is het antwoord van de KPN medewerker juist. Wil je echter vooral TV, dan is het antwoord van de medewerker gewoon totale onzin (we moeten dus aannemen dat misleiding niet het doel was). 

Met Wifi kan KPN jou geen goede TV aanbieden. Daar heb je met KPN minstens een UTP kabel voor nodig (het kan wel maar dat levert KPN nog niet). Of in een gunstige geval, dat jouw stroomnet heel erg ongevoelig is voor interventie, een stroomdraadadapter (of een draadloze adapter zoals KPN dat ooit is begonnen te noemen in Nederland).,


@CorL Dank voor je reactie, ik heb duidelijk mijn probleem besproken met de bewuste KPN medewerker. Hij vond het allemaal niet nodig super Wi-Fi was voldoende. 

Ik begrijp uit jouw woorden dat KPN deze UTP kabel waarschijnlijk ook niet gaat aanbrengen?


@Brugy Ik neem aan dat je over wil gaan op glasvezel omdat het de beste verbinding is die er bestaat.  Als je dan na het glasvezelkastje verder gaat  met houtje touwtje oplossingen dan is het zinloos. Dan is het er niet op vooruit gaan maar juist achteruit. Een Mercedes op ouwe verrotte banden als je een vergelijking wil maken. Met alle draadloze oplossingen lever je misschien wel 50% snelheid in. 


@Brugy Ik neem aan dat je over wil gaan op glasvezel omdat het de beste verbinding is die er bestaat.  Als je dan na het glasvezelkastje verder gaat  met houtje touwtje oplossingen dan is het zinloos. Dan is het er niet op vooruit gaan maar juist achteruit. Een Mercedes op ouwe verrotte banden als je een vergelijking wil maken. Met alle draadloze oplossingen lever je misschien wel 50% snelheid in. 

Even voor het goede begrip. Joep bedoeldt met “draadloze oplossingen” hier  ongetwijfeld niet Wifi mee (een echte draadloze verbinding), maar de uitdrukking die de KPN marketing afdeling ooit voor een verbinding over stroomdraadkabel bedacht heeft. Maar KPN levert ook niet de TV over Wifi (hoewel de 5202 over Wifi wel bestaat). Ik neem gewoon aan dat de prestaties hiervan ook niet aan de kwaliteitsnormen van KPN kan voldoen. 


@CorL Dank voor je reactie, ik heb duidelijk mijn probleem besproken met de bewuste KPN medewerker. Hij vond het allemaal niet nodig super Wi-Fi was voldoende. 

Ik begrijp uit jouw woorden dat KPN deze UTP kabel waarschijnlijk ook niet gaat aanbrengen?

 

 

 

 

 

 

 

Bruggy,

Dat wil ik niet zeggen, ligt er bij KPN net aan wie je aan de telefoon krijgt. Bij KPN kan heel veel en heel veel niet. Gewoon een loterij. Ik lees hier vaak dat heel veel klanten de mooiste aanbiedingen krijgen en anderen juist niet. Dus ik zou je niet willen ontmoedigen om het te proberen. Maar zorg wel dat ze het schriftelijk aan jou mededelen. Want als je actief bent in dit forum, merk je dat er veel klanten zijn die vertellen dat ze iets hebben afgesproken, maar achteraf de gespreksvastlegging van KPN niet van het niveau bleek te zijn als je van een normale kruidenier zou mogen verwachten. :joy:


Aan een ieder, ja ik wil graag over naar glasvezel en ja uiteraard dan ook de juiste oplossing. Ik was alleen door de verkoper op het verkeerde been gezet. Ik heb er nu eenmaal niet heel veel verstand van. De een zegt dit de ander zegt weer wat anders, en ja zelfs bij KPN. 

Zoals ik het nu zie is de beste oplossing een kabel onder de grond van de meterkast naar de huiskamer, ongeveer 4 meter. Als hij naar het oude punt toe zou gaan dan moet ik vanaf dat punt als nog een kabel naar de tv laten lopen, zoals het nu bij ziggo ook loopt.

Dus de eerder genoemde optie door de ballenbak lijkt dan het beste. Alleen zullen wij moeten kijken hoe wij dit op een makkelijke manier kunnen doen.

 


Mag ik er eens een andere draai aan geven?

Wat nou als je alleen glasvezel neemt van KPN? Blijft dat mooi in de meterkast. 

En tv behoud je gewoon bij Ziggo met een TV Start en een CI+ module. Maar dan moet je tv dit wel ondersteunen, en anders een goed moment voor een nieuwe tv. De coax ligt er toch al. Weet verder ook niet of er veel waarde wordt gehecht aan opnemen/terugkijken of On-Demand kijken via Ziggo?

Kijk dan ook even naar je regio, in oud UPC gebied kun je wel een CI+ krijgen alleen werken de interactieve functies niet. Zit je in oud Ziggo gebied dan werken de interactieve functies wel.

 

Ik heb zelf sinds dit weekeind internet van T-Mobile, en een CI+ module van Ziggo, hierop werkt alles wat wat wij belangrijk vinden, zitten wel in oud Ziggo gebied. 


@JeroenB22 goede tip. Had daar nog niet aangedacht. Even uitgezocht maar ben dan weer een stuk duurder uit. Bedankt voor het meedenken. 


neem iptv kost je ma 79 per jaar :)

tv zender van de hele wereld .inc hob film1 ziggo sport en zovoorts beter is er niet voor die prijs 


neem iptv kost je ma 79 per jaar :)

tv zender van de hele wereld .inc hob film1 ziggo sport en zovoorts beter is er niet voor die prijs 

Er zijn inderdaad aanbieders die voor een spotprijs abonnementen verkopen die duizenden zenders bevatten inclusief ‘premium’ kanalen als Ziggo Sport, het hele ESPN pakket, Eleven Sports, Sky Sports, Film 1, HBO…

Legaal zijn deze aanbieders niet. Dat blijkt uit het feit dat op de websites contact- en adresgegevens ontbreken en telefonisch ook niet bereikbaar zijn maar alleen via een contactformulier en het liefst met bitcoins betaald willen worden.  Geeft toch te denken...


neem iptv kost je ma 79 per jaar :)

tv zender van de hele wereld .inc hob film1 ziggo sport en zovoorts beter is er niet voor die prijs 

Er zijn inderdaad aanbieders die voor een spotprijs abonnementen verkopen die duizenden zenders bevatten inclusief ‘premium’ kanalen als Ziggo Sport, het hele ESPN pakket, Eleven Sports, Sky Sports, Film 1, HBO…

Legaal zijn deze aanbieders niet. Dat blijkt uit het feit dat op de websites contact- en adresgegevens ontbreken en telefonisch ook niet bereikbaar zijn maar alleen via een contactformulier. Geeft toch te denken...

Dan moet je beter zoeken . Er zijn er genoeg waar het er wel bij staat.😁

Ik heb er een die ik gewoon kan belle  of appen mocht er wat zijn en vaak reageert die binnen een uur en soms.gelijk . 110 rijde  waar 100 is toegestaan is ook illegaal maar daar hoor  je niemand over …

 


neem iptv kost je ma 79 per jaar :)

tv zender van de hele wereld .inc hob film1 ziggo sport en zovoorts beter is er niet voor die prijs 

Er zijn inderdaad aanbieders die voor een spotprijs abonnementen verkopen die duizenden zenders bevatten inclusief ‘premium’ kanalen als Ziggo Sport, het hele ESPN pakket, Eleven Sports, Sky Sports, Film 1, HBO…

Legaal zijn deze aanbieders niet. Dat blijkt uit het feit dat op de websites contact- en adresgegevens ontbreken en telefonisch ook niet bereikbaar zijn maar alleen via een contactformulier. Geeft toch te denken...

Dan moet je beter zoeken . Er zijn er genoeg waar het er wel bij staat.😁

Ik heb er een die ik gewoon kan belle  of appen mocht er wat zijn en vaak reageert die binnen een uur en soms.gelijk . 110 rijde  waar 100 is toegestaan is ook illegaal maar daar hoor  je niemand over …

 

Neemt niet weg dat het illegale praktijken zijn.

Het niet-respecteren van de maximum snelheid of door rood rijden is toch ook geen excuus om producten uit de winkel zonder af te rekenen mee te nemen. Of wel?


Hoi @Brugy, verstandig dat je je zo verdiept in wat er moet gebeuren als je de overstap zou maken! SuperWiFi is natuurlijk een optie voor je WiFi verbinding in huis, maar het vervangt niet een kabel van de glasvezelaansluiting naar het modem. Ik denk dat het forum een prima plek is om aan meer informatie en tips te komen 🙂 ik zie dat je er ook al een boel hebt gekregen. Ik hoop dat je daarmee tot de voor jou beste oplossing komt.


@Alexandra veel informatie ontvangen van een ieder, we zullen nu moeten gaan kijken hoe we de kabel onder de vloer krijgen. Anders wordt het lastig over te stappen, wat nog wel steeds mijn voorkeur heeft. Mooiste zou zijn als iemand van KPN zou kunnen kijken maar ik weet dat dat er niet in zit. 


@Brugy, heb je de mogelijkheid overwogen die ik heb aangegeven. de coax vervangen door UTP of de telefoonaansluiting vervangen door UTP. Geen geklooi in de kruipruimte e/of gaten boren door de vloer. wel netjes weggewerkt. maar ook dit blijft een klus. 

het modem komt, indien de aansluiting in de meterkast, daar. mijn advies is om niet de telefoonaansluiting te gebruiken  in de woonkamer. De kabel is mogelijk niet geschikt.