Skip to main content

Wij willen graag van ziggo overstappen naar glasvezel. Kregen een aanbieding van KPN en deze medewerker gaf aan dat een kabel helemaal niet nodig is met super Wi-Fi. Nu blijkt dat dit dan toch anders is in de praktijk? Wij willen juist geen kabel van de meterkast naar de huiskamer anders moeten we dit via het kruipluik doen door de iso korrels. 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

@beerzwaan zeker overwogen maar dan hebben we weer een ander probleem.

Ik ga alles in overweging nemen en bekijken wat wel en niet kan. 

Bedankt tot zover. 

Mvg Sheila 


ik snap deze… 

ik ben (maar begrijp nu wellicht, voorbarig) overgestapt van Ziggo naar KPN. Ziggo kwam binnen in de woonkamer, (KPN) glasvezel in de kelder, maar kruipruimte zit onder de woonkamer en die is geïsoleerd… naar ik nu begrijp MOET je voor de Arris VIP5202 (TV) een UTP verbinding hebben… ik ga voor een 1000Gb internet, met Super WiFi maar moet voor TV nog een kabel leggen? Hoe dan? door m'n betonnen vloer heen? Dat kan dus niet… Moet ik dan Wifi via stopcontact voor de TV doen? (die heb ik nog van Ziggo over straks)...


Beste EvdB2022,

Wij hebben uiteindelijk wel een UTP laten trekken onder de vloer vanuit de meterkast naar begin trapkast. Dit was ongeveer 1,5 meter. Onze vaste electricien, die gelukkig meedenkt, heeft hem door de ballenbak (iso balletjes) heen gehengeld. In de trappenkast keurig langst de rand, dan door het gips muur en met een mooi kabelgootjes naar de TV. Sinds de glasvezel gelukkig geen problemen meer met freeze beelden, die we bij Ziggo wel vaak hadden. Super blij mee. 


gebruik gewoon netwerkadapters van devolo en het werkt perfect.

overal op elk stopcontact tv en internet


wij hebben al jaren tv van kpn met de nieuwste ontvangers probleemloos