Skip to main content

Sinds enkele dagen heb ik last van package loss van ca 30% bij gebruik van TeamSpeak3: De volgende storingsreacties uitgevoerd: PC opnieuw opgestart, client TS opnieuw geïnstalleerd, Experia modem opnieuw opgestart, kabel eruit en via WiFi geprobeerd, TS server opnieuw opgestart.

Bijzonder is dat in de community op TS meerdere gebruikers dezelfde problemen ervaren: Dit zijn allemaal klanten van KPN. Daarnaast heb ik via USB-tethering op 4G dezelfde verbinding gelegd, maar hier vindt het probleem niet plaats.

Conclusie: KPN maakt ergens 30% van onze data kwijt bij het transport van de TS-server naar mijn PC. Heeft KPN hier een oplossing voor?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

OK, het is duidelijk dat KPN het ook niet weet… wel jammer, omdat zij degenen zijn die de data kwijt maken :smiling_imp:

 


Kan je alvast je klantgegevens in je profiel invullen, dan kan een medewerker eventjes mee kijken:
Praat mee | KPN Community

Ik ben bang dat een netwerkmeting noodzakelijk is. 


Is de TS server zelf hosted door jouw ook en heb je dan met 4G test je hele verbinding via 4G laten lopen of slechts je cliënt ?

Hebben andere die bij jouw op server connecten hetzelfde issue ? Ook als deze niet op KPN zitten of is dit een issue die slechts de Cliënt beïnvloed ?

Ik zou zeggen begin eens met een pathping of tracert commando in CMD of doe eens een pingplot naar de server.

 


OK, het is duidelijk dat KPN het ook niet weet… wel jammer, omdat zij degenen zijn die de data kwijt maken :smiling_imp:

 

Mooie aanname, Zonder pingplot oid kan het ook voorbij het Core netwerk liggen en dan kan KPN er heel weinig mee...


Hoi @Klavertje007, dat is het irritant is snap ik zeker. Heb je al contact gehad? 

In ieder geval ben ik wel benieuwd naar de uitkomst van een MTR trace. Dan kunnen wij eens kijken waar het mis gaat. Want het lijkt dus ergens mis te gaan met onze verbinding. Ik hoor graag van je, dan ga ik eens meedenken. 


OK, het is duidelijk dat KPN het ook niet weet… wel jammer, omdat zij degenen zijn die de data kwijt maken :smiling_imp:

 

Maar als jij iets kwijt raakt.. Weet je dan waar het is.. Nee.. anders was je het ook niet kwijt toch ? :yum:


  1. KPN heeft al mijn gegevens al, dus dat is niet nodig (Echt niet!!) (BTW, dit lijkt op phishing)
  2. Dat een netwerkmeting noodzakelijk is, lijkt me djuidelijk: Het ligt niet aan de client of de server, maar aan het stukje daartussen (het netwerk)…
  3. Ik host de server niet zelf, dus alleen de verbinding tussen de server en de client liepen of via het vaste net of via 4G. Er zijn meerdere personen die op een andere locatie en dezelfde server ook dezelfde problemen ervaren: Deze gebruiken allemaal KPN voor hun internetverbinding. Mensen die een andere provider gebruiken hebben nergens last van.
  4. Pingpath en tracer via CMD gedaan. Hier haal ik niets bijzonders uit.
  5. KPN levert mij de diesnt, dus KPN is voor mij de gesprekspartner, ook als KPN voor haar diensten gebruik maakt van infra van derden (Core netwerk): overigens staan server en client allebei in Nederland, waar KPN pretendeert marktleider te zijn.
  6. Ja, ik heb al contact gehad, maar de helpdeskmedewerker wist het ook niet en verwees mij naar deze pagina.
  7. Dat MTR is wel erg ingewikkeld ;-(
  8. “ Maar als jij iets kwijt raakt.. Weet je dan waar het is.. Nee.. anders was je het ook niet kwijt toch “. Klopt, Laurens, maar ik weet waar het is: Ergens op het netwerk van KPN, want begin- en eindstation kan ik controleren en er zit een verschil tussen wat er van de server wordt verstuurd en wat ik op de client ontvang. Dus, nee, deze opmerking is niet erg behulpzaam bij het vinden van een oplossing…

Yes, wij hebben je gegevens uiteraard. Maar ik heb aan de hand van jouw profiel geen toegang daartoe. Als je wilt dat ik jouw verbinding doormeet, wil ik je vragen jouw profiel van gegevens te voorzien. Ik hoor dan graag van je als je dat hebt gedaan. Dan kan ik jouw verbinding eens uitlezen. 

En ja zo'n MRT is best lastig, maar daar kunnen we hopelijk wel uithalen waar het mis gaat. Hopelijk lukt het toch. 


De vraag is waar deze data verloren gaat, het traject is niet alleen of geheel van KPN

-- Jouw stukje -- 
Computer  tot aan router 

-- KPN Stukje -- 
Router tot Core network 
Core network tot Internet exchange 

 

-- Exchange stukje  --
Internet exchange naar de Exhange van land van bestemming

 

-- Provider van bestemming stukje -- 
Core network tot Internet exchange 
Router tot Core network 

 

-- Bestemming stukje -- 
Router tot van bestemming tot Server device  ( 1 Hop )

 

zegmaar waar het zit, hiervoor is een MTR / trace nodig.. en dan kunnen we kijken waar dit ontstaat en waar de verantwoording hiervoor ligt.. 
 


Laurens, ik waardeer je pogingen, maar de breakdown van het traject die je opgeeft klopt m.i. niet: Het stukje van mijn computer tot aan de router is mijn verantwoordelijkheid. Het stukje tussen de server en de router aan die kant is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de server (die in Nederland staat). Alles wat daartussen zit is voor mij altijd de verantwoordelijkheid van diegene die mij de dienst levert: KPN dus. Hoe KPN het verder heeft geregeld en daarbij wellicht gebruik maakt van derden, is voor mij volstrekt niet relevant. Ik neem een dienst af van KPN!

V.w.b. de trace: KPN heeft alle gegevens, dus daar zullen ze het mee moeten doen: Het vragen naar extra gegevens is m.i. gewoon Phishing. Je begrijpt dat ik ernstig teleurgesteld ben in de mate van dienstverlening van KPN.


Laurens, ik waardeer je pogingen, maar de breakdown van het traject die je opgeeft klopt m.i. niet: Het stukje van mijn computer tot aan de router is mijn verantwoordelijkheid. Het stukje tussen de server en de router aan die kant is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de server (die in Nederland staat). Alles wat daartussen zit is voor mij altijd de verantwoordelijkheid van diegene die mij de dienst levert: KPN dus. Hoe KPN het verder heeft geregeld en daarbij wellicht gebruik maakt van derden, is voor mij volstrekt niet relevant. Ik neem een dienst af van KPN!

V.w.b. de trace: KPN heeft alle gegevens, dus daar zullen ze het mee moeten doen: Het vragen naar extra gegevens is m.i. gewoon Phishing. Je begrijpt dat ik ernstig teleurgesteld ben in de mate van dienstverlening van KPN.

Dus de rest van het netwerk over de hele wereld is verantwoording van KPN..

Jouw aanspreekpunt is KPN dat klopt echter om een goed onderzoek te kunnen doen zijn hiervoor gegevens benodigd.

Is het Phishing als een agent vraagt om den beschrijving te geven van het voorval

Het is heel simpel zonder een volledige tracé waarin herleid kan worden waar het zit kan KPN helemaal niks.

Je zegt effectief ja er is post verloren gegaan en als er gevraagd word waar de post heen is gegaan komt er geen respons... 

Zonder A geen B

Zonder bewijs geen onderzoek.

Als je het niet wilt aanleveren is dat helemaal in orde en is dat je eigen keuze, Maar verwacht niet dat er dan wat veranderd.

Het doel van Phishing is het willen verkrijgen van persoonlijke informatie om hier iets mee te kunnen.

Een MTR tracé bevat niks aan info waar iemand wat mee kan, Als je wenst mag je hierin de bron en bestemmings IP maskeren want voor gedegen informatie zijn deze niet nodig voor het overzicht, Wellicht maakt dit het onderzoek wel makkelijker ivm wens om te kunnen reproduceren, Maar als jij dit niet wenst is dit niet persee benodigd.

Nogmaals het is heel simpel Zonder bewijs komt er ook geen onderzoek.