Skip to main content

Ik heb de laatste tijd heel veel packetloss en een te hoge jitter. Ik heb dit geanalyseerd en zag dat er op traceroute 3 packetloss bevindt dit betekent dat de verbindingsbox van de buurt vervangen moet worden of ernaar gekeken moet worden. 2 weken geleden zou dit opgelost moet zijn maar er is nog steeds niks veranderd ik zou graag willen weten wanneer de box vervangen gaat worden. 

Die middelen heb ik niet, helaas.  Ik zou echt aandringen bij de support afdeling van die games. 


Meerdere mensen hebben dit al geprobeerd en ook mij is het niet gelukt… sorry maar ik weet echt niet wat ik moet doen


…. misschien toch dan maar gewoon de straatkast checken vind je niet na ales wat we geprobeerd hebben? Of een monteur sturen


…. misschien toch dan maar gewoon de straatkast checken vind je niet na ales wat we geprobeerd hebben? Of een monteur sturen

Wanneer houd je nu toch eens op over die straatkast, hoevaak moeten we nog herhalen dat het probleem NIET in die straatkast zit.


Niemand weet hier het probleem dus stel als dat mijn probleem wel oplost is het toch allemaal goed??


Niemand weet hier het probleem dus stel als dat mijn probleem wel oplost is het toch allemaal goed??

Uit jouw eigen metingen blijkt dat het probleem niet in die straatkast zit en dan kan het probleem dus ook niet opgelost worden door die straatkast te checken.


Dan zou ik graag een vervangende Wi-Fi versterker toegestuurd willen krijgen.

ik heb alles getest:

  • 2 playstations getest 1 ps4 pro 1 ps4 slim (door deze test gekeken of het de netwerk kaart in de ps4 is)
  • magnetron uitgezet toen gespeeld, gebeld en emails verzonden.
  • De router laten vervangen door dezelfde (hierdoor kunnen we zien of het aan de router lag
  • op draadloos gespeeld inplaats van bekabeld (iets beter maar nog steeds dezelfde verschijnselen zelf denk ik dat dit gewoon door het draadloos gamen komt dat is meestal slecht)
  • verschillende lan kabels 
  • Lan kabel rechtstreeks in de Ps4
  • alle apparaten van het netwerk uitgezet en alleen de ps4 aangelaten.
  • Interactieve tvs van de router afehaald en alle lan kabels behalve de lan naar de versterker en die van de Versterker naar de ps4
  • nieuwe stekkerdoos gekocht

enige wat ik nog kan bedenken is de versterker vervangen of er kan wat mis zijn met de zwarte kabel in de meterkast die in de router zit en als we al deze dingen getest hebben dan zal het toch echt de straatkast moeten zijn

dus ik stel voor dat ik van jullie een nieuwe versterker kan krijgen en deze dan naar jullie toe opstuur, Want aan dit probleem mag nou eens echt een einde komen vinden we niet?


Je had toch al getest met de PS4 rechtstreeks op de netwerkkabel naar de Experia Box?

En toen had je het probleem toch ook?

Dan kan het toch niet aan de "versterker" liggen?

Dan heeft het toch geen zin om die te vervangen?

 

En de straatkast ... nee, die hebben we op basis van jouw metingen al uit kunnen sluiten.


Via de ps4 rechtstreeks doet hij het gewoon maar heb ik 3x slechter internet en komen we eigenlijk niet op een verbetering uit dus het zal wellicht de versterker zijn als de straatkast het niet is


Via de ps4 rechtstreeks doet hij het gewoon ...

Begrijp ik je goed dat je geen last hebt van packetloss/jitter als je de PS4 met een netwerkkabel rechtstreeks op de Experia Box aansluit?


Ik heb nog steeds dezelfde problemen als ik dir doe maar zelf denk ik dat dat gewoon lag is inplaats van packetloss



 


 

Nu ook al een nieuwe acces point… nog steeds dezelfde dingen. Het wordt nu echt wel duidelijk dat het niet aan mijn kant ligt laatste optie is een monteur laten komen liefst deze week al omdat ik nou al anderhalve maand dit probleem heb 

de straatkast toch maar controleren 

mijn WAN ip adres veranderen.


ping naar mijn ipv6 adres 25% loss..


waarschijnlijk werkt de dns in mijn router niet


ping naar mijn ipv6 adres 25% loss..

Tja, dat kan altijd wel een keer gebeuren maar het is geen enkel probleem.

Doe nu eens 1000 pings naar dat IPv6 adres en kijk dan nog eens naar dat percentage.

Wow, dat is een stuk lager hè. :wink:

Wanneer gaat het nu eindelijk eens tot je doordringen dat die packetlosses bij ping request niets maar dan ook helemaal niets zeggen over de werking van de lijn. Alleen als er op het eindpunt van de hele route packetlosses plaatsvinden kan dat duiden op een probleem met de server zelf.

Als er een hoge jitter is, dan kan je met zo'n pingplot achterhalen vanaf waar in het netwerk die hogere jitter optreedt. Daar zit dan de bottleneck in de route. Veelal is dat op intercontinentale verbindingen bij de eerste hop aan de andere kant.

 

Ik hoop ook dat je eindelijk eens op gaat houden met het wijzen naar die straatkast want, geloof me, daar zit het probleem niet, dat is overduidelijk gebleken a.d.h.v. jouw eigen metingen.


waarschijnlijk werkt de dns in mijn router niet

Hoe kom je daar nu toch weer bij, microsoft.com wordt toch netjes omgezet in een IP adres?

Het enige is dat die server niet op ping requests reageert en dat is haar goed recht.


dringt pas door als er wat gedaan wordt eraan 🙂 maarja het ip adres kan ook niet gewijzigd worden of er kan ook geen monteur komen dus is er eigenlijk wel deze zogenaamde service of…? heb alles al vervangen dus kom maar op als het niet aan de kant van kpn ligt waarom heb ik nu alles verandert en werkt het nog steeds niet.. wel gek he of niet misschien is de wel de dsl kabel wie weet ik denk dat er wel eindelijk een monteur langs mag komen heren

 


Heb je nu al contact opgenomen met de hosting partij voor die games?

Heb je nu al een meting gedaan tot aan die game server(s) waar je problemen mee ervaart?

Wat hebben zij te melden?

Vergeet alsjeblieft dat het issue aan jouw zijde zou liggen en een monteur sturen heeft daarom ook geen enkele zin. Het gaat je €50,- kosten terwijl het issue er niet mee verholpen zal worden.


Wie hier van kpn heeft mij de ip’s van de gameservers gegeven waar ik al om gevraagd heb? 


Wie hier van kpn heeft mij de ip’s van de gameservers gegeven waar ik al om gevraagd heb? 

KPN kan je geen IP adressen geven want KPN kent die IP adressen niet.

Daarvoor zal je bij de leverancier van het spel moeten zijn.


Als ik het kan kan kpn het toch ook?


Kan jij het dan, ik heb het nog niet gezien?

Daar komt bij dat het niet binnen de verantwoordelijkheid van KPN ligt om jou daarin te voorzien, dat is toch echt iets dat je zelf zal moeten doen.

Je zult ze ook zelf moeten aanspreken op eventuele tekortkomingen zoals "packetloss" of hoge jitter.


Wij krijgen hier al de ganse dag ping-pong tijden van 112 tot 180 ms, en hele bergen packet loss, en af en aan uitval van de gehele aansluiting. Zeker te warm, die masten?

Meestal is het rond de 35, met wat geluk halen we ‘s nachts om 2 uur wel eens 32 ms ping-pong.

In ieder geval hebben ze hier overduidelijk veel teveel overprovisioning gedaan op de 4G antennes/palen hier. Heb dit al meerdere keren aangekaart. De masten zitten te ver weg (er zitten hier gewoon te weinig), terwijl we nog geen km boven de hoofdstad wonen. Echt schandalig. En ADSL halen we max 4 mbps down en 900 kbps up. En maar zeuren over oplossingen. In plaats van dat men eens fiber aan zou gaan leggen, maar nee, eerst “Sneller internet buiten” proberen. Wat een gotspe.

Nog even en we gaan hier over op satelliet internet.   


Ik had laatst al geprobeerd om ip’s te ontvangen heb kijk de pagina’s terug maar even toen heb ik neergezet dat de ip’s niet public zijn en niet vrijgegeven worden… dus dat gaat moeilijk misschien kon kpn dit wel als ze zich identificeren als isp en zo konden troubleshooten


Wij krijgen hier al de ganse dag ping-pong tijden van 112 tot 180 ms, en hele bergen packet loss, en af en aan uitval van de gehele aansluiting. Zeker te warm, die masten?

Sneller Internet Buitengebied is inderdaad niet een netwerkoplossing waar je al te grote verwachtingen bij moet koesteren. Voor online gamen is het feitelijk ongeschikt.