Skip to main content

Ik heb de laatste tijd heel veel packetloss en een te hoge jitter. Ik heb dit geanalyseerd en zag dat er op traceroute 3 packetloss bevindt dit betekent dat de verbindingsbox van de buurt vervangen moet worden of ernaar gekeken moet worden. 2 weken geleden zou dit opgelost moet zijn maar er is nog steeds niks veranderd ik zou graag willen weten wanneer de box vervangen gaat worden. 

Ik weet niet wie je gesproken hebt, @Serluir . Die persoon heeft in ieder geval geen gespreks log achtergelaten. 

De laatste die in ons technisch analyse programma gegevens van jou heeft opgevraagd en metingen heeft gedaan, ben ik.

Ik tast dus in het duister wat voor gesprek en wat voor toezeggingen dat geweest zijn.

Ik plak hier voor de zekerheid ook nog even mijn reply:

@Serluir : Het heeft geen zin om in andere topics te reageren.  We hebben voor jouw probleem een analyse van 10 11 pagina's gedaan. De conclusie is dat een monteursbezoek of een bezoek aan de straatkast totaal zinloos is. Ik zal, totdat er echt bewijs is dat KPN een rol heeft in jouw probleem, niet meer reageren. En nieuwe reacties over jouw probleem in andermans topics ga ik verwijderen.

Uiteraard hoop ik dat je wel een oplossing gaat vinden. Maar voorlopig moet je die niet bij KPN zoeken.

 


ik zou graag toch willen dat mijn wan ip adres verandert wordt om zo stapje voor stapje de laatste stappen nog te voldoen en zo zien of deze wel werken ik heb meerdere gesprekken gevoerd aan de telefoon allemaal werken ze thuis ik weet niet hoe de communicatie onderling in kpn gaat of dat de mensen van de servicedesk niet noteren maar ik heb wel minstens 7-8 gesprekken binnen een maand gevoerd 

 


ik zou graag toch willen dat mijn wan ip adres verandert wordt om zo stapje voor stapje de laatste stappen nog te voldoen en zo zien of deze wel werken 

KPN wijzigt alleen een zeer uitzonderlijke gevallen het publieke iP adres van een abonnee.

Hetgeen jij ervaart valt niet onder die "uitzonderlijke gevallen" en dus zal jouw publieke IP adres daarvoor ook niet gewijzigd worden.

Waarom denk je dat het veranderen van jouw publieke IP adres verbetering zal brengen?


misschien zitten er wel flooders op mijn netwerk en sowieso worden wij vaak aangevallen sinds ik nogal een hoge rank heb in spellen, maar wat zijn die uitzonderlijke gevallen dan wel?


misschien zitten er wel flooders op mijn netwerk en sowieso worden wij vaak aangevallen sinds ik nogal een hoge rank heb in spellen, maar wat zijn die uitzonderlijke gevallen dan wel?

Als jij denkt geDDoSt te worden dan zal je moeten achterhalen wie dat doet en je klacht bij de provider van die persoon neer te leggen.

Daarbij komt dat een eventuele DDoS aanval heel andere resultaten zal geven bij pingplots en dus is er geen enkele aaneijzing dat dit ook werkelijk het geval is.

 

Een aantoonbare langdurige DDoS aanval behoort tot die "uitzonderlijke gevallen" maar ook daar is bij jou geen sprake van.


zelf werd ik geddost 3 a 4 weken voor dat dit probleem ontstond in gta zelf weet ik niet meer wie dit deed sinds ik de speler geblokkeerd heb. maar wat zou er nog op een netwerk kunnen zitten dat wordt opgeslagen waardoor ik problemen heb met upstream packetloss?

 


zelf werd ik geddost 3 a 4 weken voor dat dit probleem ontstond in gta zelf weet ik niet meer wie dit deed sinds ik de speler geblokkeerd heb. maar wat zou er nog op een netwerk kunnen zitten dat wordt opgeslagen waardoor ik problemen heb met upstream packetloss?

Uit jouw eigen metingen is al gebleken dat dit niet het geval is.

Je kunt blijven roepen, maar zolang jij jouw issue niet bij de hosting partij van die game neerlegt schiet je niets op.


wordt verteld tegen mij dat ik dit zelf moet oplossen zelf wil ik het ip adres veranderen als oplossing. maar helaas kan ik dit niet doen dus… moet ik toch bij kpn aankloppen en zodra ik met een suggestie kom wordt er moeilijk gedaan dus ik vraag me af hoe kan ik dit oplossen? zelf kan ik niet de straatkast fixen zelf kan ik geen ander ip toewijzen zelf ben ik geen monteur. al deze dingen komen toch in de richting van kpn. de gaminghost partijen kunnen mijn ip niet veranderen of even hier naar nederland komen en de straatkast fixen…

ik vraag mij af wat jij denkt dat deze partijen zullen doen om zo mijn internet stabiel te maken @wjb en los van dat wat zal ik doen om het probleem zelf op te lossen @Erwin_ 


ik vraag mij af wat jij denkt dat deze partijen zullen doen om zo mijn internet stabiel te maken @wjb en los van dat wat zal ik doen om het probleem zelf op te lossen @Erwin_ 

Jouw Internet is, als ik jouw pingplots bekijk, stabiel en dus daar hoeft niet naar gekeken te worden.


dat is dus niet het geval als het het wel gewoon 5 jaar lang normaal doet en waar moet dan wel naar gekeken worden? wat zou mogelijk nog voor packetloss zorgen en een hoge jitter

 


Dit was vanmiddag… 380ms verlies 9,1% niet zo stabiel :/

 


dat is dus niet het geval als het het wel gewoon 5 jaar lang normaal doet en waar moet dan wel naar gekeken worden?

Ja, maar niet door KPN, daarvoor zal je bij de hosting partij en de leverancier van het spel moeten zijn. Als je wilt dat dit probleem verholpen gaat worden (indien mogelijk), neem dan met hun contact op. Hier zal je de oplossing niet vinden.


Dit was vanmiddag… 380ms verlies 9,1% niet zo stabiel :/

 

Als je zo'n plaatje toont, toon dan ook altijd met welke server die speedtest gedaan is. Op deze manier is het een nietszeggend plaatje.



 

15km vandaan nog dichterbij dan de kpn server in amsterdam zelf die is 17 km vandaan en nogmaals wat denk jij dat die hosting partijen gaan doen met mijn internet?


Zou je hetzelfde eens kunnen meten via een bekabeld aangesloten Windows 10 PC met de speedtest app uit je Microsoft store.

Wat meet je dan?


foto 1 de modem foto 2 de netgear dualband


Dat dacht ik al, die meting vanaf jouw telefoon duidt op een probleem met jouw wifi.


Ja die doet inderdaad heel vreemd valt meerdere keren weg als ik naar beneden loop bijvoorbeeld beneden is de wifi zwakker dan boven wat dus al niet logisch klinkt. Ik heb zowel met bekabeld en wifi gezeik


Met de ps4 lijkt de bekabelde wifi ook steeds weg te vallen sinds ik 120 download en 56 upload hoor te krijgen springt deze soms naar 46 en 40 op dr platstation of soms 40 en 7 upload of dan weer 120 en 9 of dan 115 en 45


‘bekabelde wifi’?


Met de ps4 lijkt de ethernet ook steeds weg te vallen sinds ik 120 download en 56 upload hoor te krijgen springt deze soms naar 46 en 40 op de playstation of soms 40 en 7 upload of dan weer 120 en 9 of dan 115 en 45

 


ik heb hier een bufferbloat test gedaan en je ziet ook dat de ms tijden steeds omhoog en omlaag springt tijdens deze test. ook heb ik een score C behaald op een bufferbloat test na 6 keer opnieuw geprobeerd te hebben. deze score hoort onder de B te zitten als dit hoger dan B is (in dit geval) heeft de router last van bufferbloat wat zeer sensitief is vooral bij het gamen stream en voiceip 

op de ps4 zelf is dit ook al duidelijk want de mbps springen ook van hoog naar laag continu. maar hoe gaan we dit probleem nu eindelijk uitsluiten?


test overdag…. matig zeer matig 


Dus hoe gaan we van de bufferbloat afkomen? Waarschijnlijk is 1 router te weinig voor een hele buurt


latentie ook niet op orde 6 ongeladen en 95 geladen duidelijk een kwestie van bufferbloat. heeft er iemand hier daar verstand van en weet hoe dit weggaat? (ik weet ook niet hoe het plotseling komt opdagen na al die jaren misschien iets met 5G? teveel storingen door dat er te weinig routers zijn?)