Skip to main content

Ik heb de laatste tijd heel veel packetloss en een te hoge jitter. Ik heb dit geanalyseerd en zag dat er op traceroute 3 packetloss bevindt dit betekent dat de verbindingsbox van de buurt vervangen moet worden of ernaar gekeken moet worden. 2 weken geleden zou dit opgelost moet zijn maar er is nog steeds niks veranderd ik zou graag willen weten wanneer de box vervangen gaat worden. 

Ja de lan label zit in de gele poort naar de modem toe en in de modem zit de lan kabel ook in port 1 (geel) en ik heb meer last van upload dan van download want in de ps4 is de upload speed soms gewoon 9mbps en daarna ineens weer 40+ dus dat vind ik best raar maar download doet dit niet zo vaak 

vandaag zal ik ook proberen om de lan kabel direct in de ps4 te doen



 



Dit zijn slechts een paar testen maar Steeds bij elke test is de upload heel laag… (de lan kabel direct naar de ps4 toe) 
 


Het probleem wordt hierdoor niet echt verholpen nog steeds dezelfde klachten… na een aantal potjes spelen en testen en de upload blijft continu onder de 10mbps


Ik heb Alles weer terug gezet zoals het er eerst uit zag maar nu krijg ik constant dit

 

geen 40+ upload en ook geen 110+ download meer alsof het in een keer heel erg verslechterd is 



 

Dit krijg ik te zien op de ps4 als ik draadloos verbind...


Zou jij tegelijkertijd eens een speedtest kunnen doen met de speedtest app van Windows 10 vanaf een bekabeld aangesloten PC? Gebruik hierbij de server van RoutIT BV uit Ede.

Wat meet je daar en wat is het verschil t.o.v. de meting op de PS4?


Waar kan ik die app vinden en hoe heet die app?


In de Microsoft store.

 


drie testen vanaf de gamepc… 


Wat voor een abonnement heb je?

Naar welke server zijn deze metingen?


dit is vanaf een laptop en ik heb de server RoutIT BV ede geselecteerd 


Deze aansluiting heeft ergens een component die maar 100Mbps aan kan.

Dat kan de netwerkkaart van die laptop zijn of een ader van de netwerkkabel die geen contact maakt of een tussenliggende switch die maar 100Mbps aan kan.

 

Heb je ook antwoorden op mijn vragen?


 

Dit is het type abonnement alles in 1 pakket 


Ben ik helaas nog geen stap verder.

Wat is de gecontracteerde snelheid van jouw abonnement?


Als het goed is gewoon 100+ ik weet alleen niet waar ik dit even kan vinden maximaal krijg ik 120 download en 57 mbps upload wat goed is maar op de ps4 lijkt het nu veel erger nadat ik die lan kabel omgewisseld heb. Constant krijg ik onder de 10 upload en maar 40 download


Als het goed is gewoon 100+ ik weet alleen niet waar ik dit even kan vinden 

Toch wel even cruciale informatie.

Je vind die snelheid in mijnKPN bij de "Uw extra opties" van jouw Alles-in-1 abonnement direct onder dat stukje van jouw screenshot.

En anders staat het op de factuur die je ook in mijnKPN kunt inzien.

Heb je een glasvezelverbinding of VDSL?


Wij hebben geen glasvezel en ik zal nog even kijken of ik het vind



 


hier staat dat ik eigenlijk 200mbit download moet hebben en een upload van 63...


het moet niet gekker worden… ik heb nou draadloos een test gedaan en behaal wel 122 download en 57 upload naar de server RoutIT BV ede 

 


Zouden jullie mij een nieuwe public ip kunnen geven misschien wordt ik wel ge ddosed en zouden jullie een monteur de volgende week willen sturen?


Waarom denk je dat je geddost zou worden?

KPN geeft trouwens geen nieuw IP adres uit voor dergelijke akkefietjes.


Nou als gamer word ik nogal best vaak geddost en ik heb hier al meerdere keren naar gevraagd voor een nieuw wan adres of een dynamisch adres maar kennelijk is het niet mogelijk om een wan adres te veranderen 🤷‍♂️
 

en het is ook handig om deze even te veranderen sinds we niet echt weten wat het probleem is waardoor ik packetloss heb


Nou als gamer word ik nogal best vaak geddost

Dat klopt, het is een vervelende eigenschap van gamers om tegenstanders waar ze niet van lijken te kunnen winnen te gaan ddossen. En al helemaal bij de "broodgamers".

Het veranderen van jouw IP adres is dan echter niet de oplossing. Jouw tegenstander heeft binnen de kortste keren ook jouw nieuwe IP adres weer te pakken en dan begint de ellende opnieuw.

 

ik heb hier al meerdere keren naar gevraagd voor een nieuw wan adres of een dynamisch adres maar kennelijk is het niet mogelijk om een wan adres te veranderen 🤷‍♂️

Zoals gezegd heeft het wijzigen van jouw IP adres geen zin.

Als je een echt dynamisch IP adres wilt hebben dan zal je moeten overstappen naar T-Mobile.


Hebben jullie trouwens nog dualband versterkers sinds deze nou al 5 jaar oud is zou het kunnen zijn dat dat ding het nu gewoon opgegevn heeft. 


KPN verkoopt die oude KPN WiFi "versterkers" niet meer.

Overigens heb ik er zelf ook nog één in gebruik op de 2e verdieping van mijn woning.

Weet overigens dat ik, net als jij, gewoon klant van KPN ben en lid van dit forum.