Skip to main content

Ik heb de laatste tijd heel veel packetloss en een te hoge jitter. Ik heb dit geanalyseerd en zag dat er op traceroute 3 packetloss bevindt dit betekent dat de verbindingsbox van de buurt vervangen moet worden of ernaar gekeken moet worden. 2 weken geleden zou dit opgelost moet zijn maar er is nog steeds niks veranderd ik zou graag willen weten wanneer de box vervangen gaat worden. 

Was naar kpn bedoeld maar kunnen jullie geen nieuwe versterkers sturen voor vervangen? Want er staat namelijk 200 mbit gecontracteerd en dat hebben we nog steeds niet en zonder de versterker zal dat niet lukken


Want er staat namelijk 200 mbit gecontracteerd...

Hoe kom je daar toch bij, je hebt een 100/10Mbps abonnement.

Zie jouw eerdere bericht.


Met een 0% packetloss optie eraan Jitter hoeft er ook niet bij😅


Dus…. wat is nu het plan van aanpak?


Nog slechter dan eerste ik bedoel wat gaat er fout? Is de straatkas al gecheckt?


Sorry, @Serluir . Zoals eerder aangegeven meten wij geen enkele storing op jouw lijn.

Ik begrijp nu plotseling dat er ook Ddos aanvallen in het spel zijn? Hoe weet jij dat?  Ik wil je geen valse verwachtingen geven. Dit topic beslaat nu 9 pagina's en mijn conclusie tot zover is dat de verbinding naar jouw adres goed is. Wat er daarna mis gaat krijg ik ook geen vat op maar ik kan hier geen monteur voor aansturen. 

Als ooit de maatregelen versoepelen kun je overwegen om zelf een betaalde monteur te bestellen. Als die er dan achter komt dat het probleem tóch in het KPN domein ligt, zal ik die kosten uiteraard vergoeden. Maar als hij/zij een probleem in jouw eigen apparatuur ontdekt zullen de kosten voor jou zijn. Houdt er ook rekening mee dat deze optie er momenteel niet is en ik heb geen idee wanneer de betaalde monteur weer een optie wordt.


Als ik een trace route doe naar www.google.com dan krijg ik zo ongeveer dezelfde hops te zien.

Je ziet hierbij dat de responsetijden beduidend lager liggen dan bij jou en dat is zelfs al op de allereerste hop. Het bovenstaande plaatje duidt er op dat er op het netwerk van KPN geen enkel probleem is.

Ik ben er dan eigenlijk zo ongeveer van overtuigd dat het probleem binnen jouw LAN gezocht moet worden.

Ook zou ik je willen vragen geen metingen meer via wifi te doen maar alleen vanaf een bekabeld aangesloten apparaat. 

Zou jij eens een trace route naar www,google.com kunnen doen vanaf een PC die met een korte netwerkkabel direct op de Experia Box is aangesloten terwijl er geen andere apparaten aangesloten zijn. (Kabels er uit en wifi uit van apparaten die aan staan.)

Wat is het resultaat?

 


^ hier is alleen de laptop met een LAN kabel verbonden aan de experiabox en alle apparaten staan UIT en zijn niet verbonden met het netwerk. 

^ hier is alleen de laptop met een LAN kabel verbonden aan de experiabox en alle apparaten staan AAN ook de versterker staat nu aan 


ja….

 


Ziet er allebei fantastisch uit.

Nu hetzelfde maar die PC bekabeld verbonden met de KPN WiFi "versterker".


 


Opnieuw een fantastisch resultaat, prima responsetijden en geen packetloss.

Er lijkt dus echt helemaal niets mis te zijn met de verbinding met Internet vanaf jouw thuisnetwerk.


dan word het maar de straatkast checken of als ik een wifi versterker als vervanging toegestuurd kan krijgen dan zal dat ook een oplossing zijn.

ik heb ook al een andere ps4 getest en zelfs op de gamepc bevindt dit probleem zich 


dan word het maar de straatkast checken of als ik een wifi versterker als vervanging toegestuurd kan krijgen dan zal dat ook een oplossing zijn.

Nee, dat zal beide niets opleveren want uit die laatste metingen blijkt dat daar de oorzaak van het probleem in ieder geval niet zit.


Het zou kunnen ik bedoel maar we schieten niks op dus dit is een begin en er wordt moeilijk gedaan over een monteur dus dit is mogelijk de enigste kans of een versterker opsturen


Het zou kunnen ik bedoel maar we schieten niks op dus dit is een begin en er wordt moeilijk gedaan over een monteur dus dit is mogelijk de enigste kans of een versterker opsturen

Logisch dat er "moeilijk" gedaan wordt over een monteur, er is namelijk helemaal niets mis met jouw netwerk. Ook een versterker opsturen zal niets maar dan ook helemaal niets veranderen in de situatie. Jij zult toch echt contact op moeten nemen met de hosting partij van de games die jij speelt of met een duidelijke trace moeten komen waaruit onomstotelijk vast komt te staan waar de bottleneck zit. Dit topic is nu negen pagina's groot en nog altijd is er helemaal niets dat ook maar enigszins wijst naar een probleem met een component binnen de invloedssfeer van KPN.


Als je honderden games speelt die niet allemaal op de zelfde host zitten en ik daar nog steeds op alle games upstream packetloss heb wat ik eerst op alle games niet had is dat wel gek ik moet maar mijn gameplay opnemen om het duidelijk te maken dat er wel wat mis is verder weet ik niet hoe ik dit echt kan overbrengen als er niets is hoef ik hier al helemaal niet te komen zelf ben ik niet achterlijk om zomaar op een forum “bullshit” te plaatsen 


We geloven helemaal dat jij problemen hebt met die games. Dat staat buiten kijf. 

Wat we vervolgens proberen is om te achterhalen of er iets mis gaat in het netwerk van KPN. Daar zijn we nu 9 pagina's mee bezig en mede door de analyse van @wjb  wijst  niets er op dat het in ons netwerk zit.

Ik kan dus niks voor je betekenen en sluit me aan bij het advies van @wjb 

 


Ik kan dus niks voor je betekenen en sluit me aan bij het advies van @wjb 

 

 

En wat is dat advies dan? Wat zal ik nu kunnen doen om dit te laten verdwijnen. Wel zou u eventueel een monteur kunnen inplannen want we snappen er allemaal niets van of een nieuwe versterker sturen dit zal misschien het probleem kunnen verhel


En wat is dat advies dan? Wat zal ik nu kunnen doen om dit te laten verdwijnen.

...Jij zult toch echt contact op moeten nemen met de hosting partij van de games die jij speelt of met een duidelijke trace moeten komen waaruit onomstotelijk vast komt te staan waar de bottleneck zit...

 


Hoe moet die trace eruit komen te zien dan? En wat kunnen deze partijen doen met mijn internet?


Hoe moet die trace eruit komen te zien dan? 

Zo'n trace die je hier al een paar keer getoond hebt (pingplotter) maar dan naar de server van de game.

En dan moet er sprake zijn van packetloss op de laatste hop, tussenliggende doen helemaal niet terzake.

 

En wat kunnen deze partijen doen met mijn internet?

Het gaat waarschijnlijk ook helemaal niet om "jouw" Internet, die zit er namelijk prima uit.


En wat als er niets gevonden wordt? En ik heb niet de ip’s van deze servers


En wat als er niets gevonden wordt? En ik heb niet de ip’s van deze servers

Dan zal je contact op moeten nemen met de support afdeling voor die games. Zij zullen je verder moeten helpen.


Nee helaas de ip’s zijn niet public en deze mogen ze niet zomaar vrijgeven 

Ik kan dus niks voor je betekenen en sluit me aan bij het advies van @wjb 

 

 

 

Misschien kunt u de ip’s vinden @Erwin_