Skip to main content

Hallo,
Ik heb via de webserver van onze modem de Parental Control ingesteld voor een aantal devices.

Als deze devices (een telefoon en een laptop) de verbinding hebben, kan ik de Friendly name instellen (heb ik ook gedaan om ze makkelijk te identificeren) en dan kan ik de Parental control instellen (per ur aangeven allow / denied).

In het begin heeft het ook gewerkt maar nu werkt het niet meer. De twee devices kunnen gewoon nog steeds via de WiFi verbinden met internet. Ook als ik zeg alles Denied (gewoon niet toegestaan) dan blijven ze met Internet verbinden.

Heeft het iets te maken met het feit dat wij twee Versterkers hebben (deze witte schotels) van KPN (abonnement gekocht vorig jaar, deze waren dus gratis in zo’n aanbieding).

Ik vind het heel vervelend, je zegt dat apparaat niet op internet mag maar de gebruiken kan het gewoon nog steeds, hoe kan dat in nou?

Moet je het apart instellen in de schotel via de menu van de versterker zelf (die heft ook eigen menu, eigen IP adres en eigen webinterface).

Groeten!
 

Heeft het iets te maken met het feit dat wij twee Versterkers hebben (deze witte schotels) van KPN (abonnement gekocht vorig jaar, deze waren dus gratis in zo’n aanbieding).

Dat is een juiste conclusie. De instellingen van de wifi op de Box 12 worden niet overgenomen door de “Superwifi”. Heeft die Superwifi geen eigen parental control?

Als je de wifi van de Box 12 ook aan laat en dus andere SSID geeft dan de Superwifi's kun je de apparaten daarmee laten verbinden. Dan moet je ze wel ontkoppelen van de Superwifi's.


Hallo Peter,

Dank je voor je antwoord.

Ik zal kijken vanavond of ik de Parental Control in kan stellen op de Superwifi (ja, zo heten deze schoteltjes, bedankt 😉 )


Maar mocht het zo zijn dat het niet mogelijk is dan heb ik een groot probleem.

Want dan moet de persoon die onder toezicht moet vallen (jongste kind van ons) of allen beneden internet gebruiken (want dan moet ik hem permanent los koppelen van de Superwifi) en heb ik nog straks twee netwerken met twee verschillende SSID namen.

Het is een rare constructie, meestal wil je gewoon één WiFi met een SSID en schotels alleen als de signaal versterkers gebruiken. En alles wat je instelt op je WiFi moet overal hetzelfde zijn.

Dat zou betekenen als iemand heel groot uitgebreid netwerk heeft met meerdere versterkers moet hij iedere keer ieder wijziging overal apart instellen.

Het lijkt dat Superwifi toch een apart netwerk vormt met eigen SSID en dus “een aparte WiFi” is. Dat klopt ook want ik wilde SSID naam veranderen en dat moest apart in de modem en in de Superwifi.

Bij ons bedrijf hebben wij WiFi met 100 versterkers (denk ik) maar alles wordt maar 1 keer centraal ingesteld. Anders zou onze beheerder gek worden denk ik als hij overal alles apart zou moeten wijzigen.

Groetjes!


De SuperWiFi's hebben geen parent control. Wel een WiFi scheduler. Hiermee is WiFi op de SuperWiFi's gedurende een bepaalde periode van de dag volledig uit te zetten.

 


Maar euhm... het hele systeem is flut. Parent control werkt op basis van mac adres. Maar het mac adres kan wijzigen. Dat blijft niet altijd op alle apparaten hetzelfde. 


U heeft 2 verschillende netwerken zegt u, 2 verschillende namen. Misschien is het een optie om het WiFi wachtwoord van het WiFi netwerk wat de KPN Box uit zend te wijzigen. Zodat de jeugdige daar niet meer op kan. En bij de SuperWiFi's de scheduler te gebruiken.


Het lijkt dat Superwifi toch een apart netwerk vormt met eigen SSID en dus “een aparte WiFi” is. Dat klopt ook want ik wilde SSID naam veranderen en dat moest apart in de modem en in de Superwifi.

Klopt. De Box 12 werkt nog niet samen met de superwifi's. Normaal zou of de wifi van het modem automatisch uitgeschakeld moeten worden of gaat het modem deel uit maken van het Mesh netwerk. Dat is alleen bij de V10A het geval heb ik begrepen.


Dames en heren, allemaal hartelijk bedankt voor jullie input.

Ach, het probleem is dan wij (ouders, ouder broer) wel altijd op WiFi moeten, ook ‘s nachts als ik dat wil. En zoals in de meeste woningen, de router / modem (met Parental control) is beneden (woonkamer) en Superwifi boven (de slaapkamers). Dus als wij de internet scheduler gaan gebruiken in de Superwifi hebben we allemaal straks een probleem.


Ik wil simpel: 1 WiFi, 1 SSID, overal mesh netwerk (als je met telefoon naar boven gat wordt automatisch verbonden met de zender met de krachtigste signaal) maar ik wil op ieder moment voor 1 persoon zijn devices kunnen blokkeren. Na 22.0uur bijvoorbeeld.
Op het werk doen we dit zo dingen met twee vingers in de neus met 1 instelling op 1 centrale plek, en wij hebben meerder gebouwen en een zwerm versterkers overal. Nu blijkt dat thuis met 2 versterkers het niet is mogelijk :confused:  (omdat dit dus blijkbaar geen versterkers zijn maar soort “modempjes”).
Maar, ik zal eerst goed kijken wat ik daar in kan stellen, in de Superwifi.


Grappig is - de Parental control heeft in het begin gewerkt, ongeacht dat het alleen in de modem (Sagemcom) was ingesteld. Maar toen kon mijn kind toevalling verbinding hebben met de modem en niet met Superwifi… ik weet het niet precies maar hij zei dat internet niet mer werkte na 22.00uur. 

Ik zal verder zoeken wat ik nog kan doen.


Een bedrijfsnetwerk is iets heel anders.

Als je een abonnement via KPN Zakelijk afneemt kan er véél meer inderdaad. O.a. een groot (kantoor)gebouw met één aansluiting van internet voorzien.

Dat gaat met een consumenten aansluiting bij KPN Privé (of consument) niet lukken.

Ik ken een paar gezinnen met de regel: om xx uur telefoon inleveren. Gaat dan meestal in een bak op de keukentafel / eettafel. De volgende ochtend kunnen ze er weer over beschikken.

Tja, modern ouderschap is wat de techniek betreft een stuk lastiger dan zoals mijn ouders het hadden 50 jaar geleden. Maar toen had je weer dat de jeugd de enige telefoonlijn eindeloos bezet hielden met gesprekken met hun vriendjes/vriendinnetjes. Vooral meisjes zijn wat dat betreft kletskousen, en nog steeds.


… ik weet het niet precies maar hij zei dat internet niet mer werkte na 22.00uur. 

Zelf controleren hé. Hij kan je voor de gek houden. 

Op het werk doen we dit zo dingen met twee vingers in de neus met 1 instelling op 1 centrale plek...

De apparatuur op het werk zal denk ik iets duurder zijn dan het spul wat u van KPN heeft.

Een bedrijfsnetwerk is iets heel anders.

Als je een abonnement via KPN Zakelijk afneemt kan er véél meer inderdaad.

Nou... volgens mij krijg je dan ook gewoon een Experiabox met dezelfde mogelijkheden. Als meer mogelijkheden wilt, dan zal je zelf moeten investeren. 


Alleen kun je als particuliere consument geen zakelijk abo afnemen zonder KvK-inschrijving, dus die discussie is in feite zinloos.

 


 

Een bedrijfsnetwerk is iets heel anders.

Als je een abonnement via KPN Zakelijk afneemt kan er véél meer inderdaad.

Nou... volgens mij krijg je dan ook gewoon een Experiabox met dezelfde mogelijkheden. Als meer mogelijkheden wilt, dan zal je zelf moeten investeren. 

Klopt. Bij KleinZakelijk krijg je dezelfde apparatuur als consumentenmarkt. Bij KPN EEN ben je zelf verantwoordelijk voor wifi-apparatuur, KPN doet hier meestal enkel de inkomende internetverbinding en VoIP-telefonie. Bij grootzakelijk leveren wij enkel de lijn en is de klant zelf verantwoordelijk voor alle apparatuur die eraan hangt. Eventueel zijn er nog opties mogelijk zoals KPN HotSpots waarin ook een eigen netwerk verwerkt zit, Albert Heijn en Hanos werken hier bijvoorbeeld mee. 1 SSID voor KPN HotSpots en eventuele andere SSID's voor het bedrijf zelf.


Hallo @AdrianStefanik, welkom op het KPN forum! De plek waar KPN klanten vooral elkaar helpen, zoals je al gemerkt hebt. Onze community heeft je al van antwoord voorzien, zie ik. Ik heb nog een kleine aanvulling: je zou nog kunnen overwegen om een eigen modem in gebruiken te nemen:blush: