Hallo allemaal!
Ik ben inmiddels al een tijdje bezig met het instellen van Wake On Lan op mijn pc. Dit aangezien ik regelmatig niet thuis ben maar het wel handig is om af en toe even wat op mijn pc te doen (het aanzetten van een Minecraft server voor vrienden, bij belangrijke documenten kunnen etc.) maar ik loop tegen een probleem aan. Ik kan mijn pc lokaal als ik met mijn telefoon verbonden ben met het WIFI netwerk. Nou wil ik dat dus graag ook op afstand doen zodat ik via teamviewer bij mijn pc kan. Maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. Nou heb ik al gezien dat het misschien niet mogelijk is met het KPN modem. Klopt dit? Ook hebben mensen al tips gegeven als Raspberry Pi gebruiken of een slimme wifi stekker. Maar ook daar zitten nadelen aan. Tot slot zag ik nog een oplossing om dit via de KPN TV+ kast te doen. Is dit makkelijk? Graag hoor ik of het mogelijk is om dit toch wel te doen met het KPN modem of eventuele andere oplossingen!
Groetjes,
Max
Vraag
PC op afstand aanzetten via Wake-on-Lan (WOL)L
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.