Skip to main content

zo ik heb al een lange tijd de experiabox v10a het heeft wel redelijk zijn werk gedaan maar ik wou een upgrade. Ik heb hierom een fritsbox 7590 gehaalt omdat ik het met de kpn medewerker had bespoken en wij beide dachten dat deze router een bridge mode had (heeft het dus niet). ik wil gewoon mijn pfsense box kunnen gebruiken om het direct op de wan aan te sluiten en dan iptv naar de tvboxen te krijgen op de lan. ik heb de guide:https://swords.tweakblogs.net/blog/17122/pfsense-244-p1-met-kpn-wholesale

gebruikt met als aanpassing dit:Oplossing is om de nieuwe IP reeks (217.166.0.0/16) toe te voegen aan IGMPProxy configuratie als upstream netwerk en te zorgen dat je op de ITV WAN interface UDP verkeer vanaf deze reeks naar 224.0.0.0/4 toe gaat staan.

 

alleen het werkt nog niet kan iemand die de pfsense werkernd heeft gekregen mij uitleg hier over sturen of screenshots.

Persoonlijk vind ik pfSense niet aan te bevelen voor beginnende netwerkers. Het hangt er met name vanaf wat je wilt bereiken wat met de fritzbox niet lukt. Zoek eens pfSense tutorial op YT en je krijgt een indruk van wat je te wachten staat.

Kortgezegd, je vervangt je fritzbox voor een pfSense box, dus pfSense IS je wan-oplossing 😉

 

Succes!Â