Skip to main content

Wij hebben thuis de Experia box V10 en ik heb deze gekoppeld aan mijn Philips Hue bridge en gekoppeld  via de app. Het lukt ook om lampen toe te voegen etc. De bridge heb ik geplaatst in de meterkast. Niet ver weg van de huiskamer b.v.

Het probleem ontstaat als ik weg loop van de hue bridge. Dan valt de verbinding weg. Het komt er dus op neer dat ik in de buurt van de Hue bridge moet blijven. Hoe kan dit? De verbinding gaat toch via app, via de wifi router, via netwerk kabel naar de hue bridge? Dus als ik op zolder sta moet ik toch nog steeds verbinding hebben met de hue bridge? 

Ik gebruik DHCP en denk dat de hue app of hue bridge in slaap stand terecht komt of zoiets? Heeft iemand hier ervaring mee? Is er een instelling in de router?
 

Heeft je telefoon of tablet nog wel verbinding met je eigen wifi verbinding op die plek?

Zo niet dan moet je Buitenshuisbesturing in de app inschakelen. 

Deze is te vinden onder de instellingen in de HUE app.

 


De wifi verbinding is goed. Ik heb de buitenhuisbesturing ook ingesteld. Maar ik wil graag de hue bridge via wifi gebruiken.


Zie je de HUE bridge wel als je je netwerk scant via een app op je telefoon als je bv op zolder bent? Het zou eventueel ook iets met dubbel IP kunnen zijn, om dit uit te sluiten kun je de bridge herstarten dmv stroom eraf te halen en 10sec wachten.


Wij hebben thuis de Experia box V10 en ik heb deze gekoppeld aan mijn Philips Hue bridge en gekoppeld  via de app. Het lukt ook om lampen toe te voegen etc. De bridge heb ik geplaatst in de meterkast. Niet ver weg van de huiskamer b.v.

Het probleem ontstaat als ik weg loop van de hue bridge. Dan valt de verbinding weg. Het komt er dus op neer dat ik in de buurt van de Hue bridge moet blijven. Hoe kan dit? De verbinding gaat toch via app, via de wifi router, via netwerk kabel naar de hue bridge? Dus als ik op zolder sta moet ik toch nog steeds verbinding hebben met de hue bridge? 

Ik gebruik DHCP en denk dat de hue app of hue bridge in slaap stand terecht komt of zoiets? Heeft iemand hier ervaring mee? Is er een instelling in de router?
 

Heb je ergens in huis nog extra wifi punten? Zoals wifi versterkers, access points of Mesh systeem? Het zou kunnen dat je namelijk meerdere netwerken in je huis hebt. Dan is je hue bridge verbonden met het netwerk van het KPN modem, maar je smartphone bijvoorbeeld met het netwerk van een wifi ondersteuningspunt. 

Als je over meerdere wifi punten beschikt in huis en de wifi op je KPN modem niet is uitgeschakeld is het logisch dat het dan wel werkt wanneer je dichtbij je modem staat. Dit is dan waarschijnlijk de beste wifi verbinding. 

Het is dus belangrijk dat de hue bridge is aangesloten op hetzelfde netwerk als waarmee je smartphone (hue app) via wifi ook is verbonden.