Skip to main content
Vraag

Pinapparaat storing ‘no-host’ melding

• 4 april 2025
  • 4 reacties
  • 40 keer bekeken

Ik heb een storing op mijn pinapparaat. Je kan niet pinnen met je telefoon en ook niet met je bankpas. Het meld steeds dat er ‘No-host’ is. Ik heb nu 1,5u gebeld met CCV en kpn en ze geven allebei aan dat ik een acces point en ip adres nodig heb van de simkaart in de apparaat. Nu is de simkaart van KPN, op de factuur die wij elke maand krijgen staat M2M abonnement.

Kan ik hier hulp bij krijgen want wij kunnen geen restaurant runnen zonder pinautomaat.

4 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4492 reacties
  • 4 april 2025

Maar bij wie heeft u toen der tijd het “abonnement” voor de pin geregeld? Is dat CCV? In dat geval zullen hun ook verder moeten helpen. Zo ver ik weet heeft KPN niet echt M2M oplossingen voor “kleine” zaken. Maar meer voor bedrijven die er 100e danwel 1000e afneemt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 4 april 2025

Wij hebben toen die tijd de pinapparaat bij CCV gehaald maar de simkaart is van KPN. Toen ik aan het bellen was met CCV zeiden ze tegen ons dat het niet hun verantwoordelijkheid was maar van de gene waar wij het simkaart abonnement hebben, dus dat ik de nodige informatie van KPN moest krijgen.

De informatie die ik nodig heb is ‘acces point’ en ‘IP adres’ van de simkaart

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4492 reacties
  • 4 april 2025

Ik zou het echt niet weten. U heeft vast al geprobeerd om te bellen met 0800-0403?

de APN voor M2M kan ik nergens vinden, verder heeft het ook geen vast IP dus als je nu een IP hebt kan dit over een kwartier wijzigen. De pinautomaat hoort gewoon elke IP te accepteren bij mijn weten. Ik zou toch echt heil halen bij CCV.

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 266 reacties
  • 4 april 2025

Reageer