Skip to main content

Sinds Dinsdagavond 16 november 2021 werkt de ping op home.kpn.nl niet meer, kan dit weer ingeschakeld worden? 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Waarom zou je home.kpn.nl willen pingen?


dat gebruik ik als check om te kijken of mijn daar gehoste pagina bereikbaar is 

 


Dat vind ik raar. Want uw site kan prima plat liggen, terwijl u nog wel kunt pingen naar home.kpn.nl.


klopt, maar omgekeerd : als de ping niet werkt, werkt de daar gehoste site zeker niet

en dat is wat voor mij van belang is


klopt, maar omgekeerd : als de ping niet werkt, werkt de daar gehoste site zeker niet

en dat is wat voor mij van belang is

Dat hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn. Veel servers reageren juist niet op ping verzoeken om zo bezig te kunnen zijn met de dingen waarvoor ze in het leven geroepen zijn, zoals websites hosten of data routeren.


een ping is de meest eenvoudige manier, die het minste beslag legt op de server of het internet om te weten of een server in de lucht is, en dat is exact waar ik hem voor gebruik. En kennelijk heeft iemand die op host.kpn.nl uitgezet gisterenavond.

Vandaar mijn verzoek om hem weer aan te zetten. Gaan we het een andere keer weer hebben over “of dit nuttig is of niet”.


Als ping uitgezet is, dan is dat niet voor niets gebeurd. En dan gaat KPN dat niet zomaar weer aanzetten denk ik.


Er is wel meer fout gegaan gisteren avond en vandaag op het internet in het algemeen, wat ook zijn weerklank had bij KPN  Kan zijn dat dit zonder opzet gebeurd is en vandaar dus mijn bericht.


Er is wel meer fout gegaan gisteren avond en vandaag op het internet in het algemeen, wat ook zijn weerklank had bij KPN  

Wat is er gisteravond en vandaag dan misgegaan?

Bedoel je overigens home.kpn.nl of host.kpn.nl?


Betere test zou zijn als je een http get doet naar een pagina van je site. De code die je terug krijgt is veel interresanter en wijst je meteen richting een oorzaak mocht het anders zijn dan een code 200 (OK).  ICMP verkeer is het verkeer wat het eerst gedropt word door servers en netwerk componenten in geval van drukte en dergelijke.