Skip to main content

Via acces control kan ik alle apparaten vinden die op het wifi netwerk zitten maar alleen PS4 is niet zichtbaar. Kan iemand mij helpen dat op te lossen?

Hoi @davidSSS, welkom terug! 
Dat is gek, zit ie direct op je experiabox of gebruik je iets van wifiversterkers?
Hoe heb je je netwerk verder ingericht?
Misschien een domme vraag 🙂 maar werkt het internet op de PS4 wel?


Hoi !

als ik inlog op het modem dan zit toch op de experiabox ? Ik gebruik inderdaad wifi versterkers. Ik zie eigenlijk alles terug maar niet PS4. Ik weet ook niet hoe die zichzelf noemt. PS4 zit wel op het internet het is niet bekabeld aangesloten en Fortnite is een online spel.


Als internet wel werkt op de PS4 zie ik het probleem zo snel even niet maar heb ik ook niet direct een verklaring voor.
Staat hij er ook niet tussen onder een andere naam zoals bijvoorbeeld Hon Hai Precision? (bron: reddit)

Een paar dingen die je nog zou kunnen proberen om het een en ander uit te sluiten.

  • Probeer het eens met de wifiversterker uitgeschakeld
  • Probeer het eens met de PS4 met een kabel aangesloten op je experiabox.
  • Je experiabox en wifiversterker en wifiversterker een factory reset geven en alles opnieuw instellen.

@davidSSS heb je het nog op kunnen lossen?


Nee, 

Ik zie alle apparaten maar niet ps4.


Ik heb ook een PS4 maar dan dus wired, maar het blijft hetzelfde, je gaat naar netwerk in de settings van de PS4, selecteer dus bedraad of draadloos, en het desbetreffende menu vervolgen, dan krijg je verbinding, verder hoef je ook niet iets te doen in de Experia Box.

Btw. bedraad aansluiten van de PS4 lijkt mij beter voor gamen, wifi heeft toch zo nu en dan last van storing, dat kan gebeuren als het druk is op het wifi in je buurt.

Het enige wat je met wifi in de experiabox hoeft te doen, is de naam en password in te vullen van het wifi netwerk,of WPA gebruiken dat moet je dan op beide inschakelen, zo kan je ook een wifi verbinding maken.


Net ook gekeken.  Ik zie in mijn playstation een ip adres en vind die ook terug in m'n netwerk. Ook het mac adres. En er staat Sony bij.


Nou ik zie niks. Geen Sony niks.


Maar er is nog steeds niet duidelijk wat er mis gaat...als er niks mis gaat, zie ik het probleem niet, if it aint broke....


In je PS4 netwerk instellingen kun je de IP adres achterhalen dit zie je terug in het modem in de vorm van 192.168.2.xxx (xxx is een getal reeks dat reikt tot 254.) Experia modem onderkent het MAC adres van de PS4 niet om de naam te laten zien alleen dus het IP adres.


@davidSSS We denken graag met je mee maar daar hebben we wel wat meer informatie voor nodig.
Kun je misschien toelichten waar je precies tegenaan loopt?
Wat voor probleem ervaar je precies?
Wat heb je allemaal al geprobeerd om dit op te lossen?Â