Skip to main content
Vraag

PlayStation 5 geeft foutmelding CE-109503-8 PS5

• August 29, 2025
  • 7 reacties
  • 42 keer bekeken

Goedenmiddag, ik probeer mijn PlayStation 5 aan te sluiten op de lan kabel, krijg telkens de foutmelding CE-109503-8 kan geen IP adres verkrijgen binnen tijdslimiet. 

Modem al een aantal keer gereset maar de foutmelding blijft aanhouden.

wie o wie kan mij hier even bij helpen? 

7 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 1, 2025

Dat is natuurlijk niet praktisch Glenn. Is die PlayStation wel rechtstreeks verbonden met het modem van KPN of zit er nog iets tussen? Bijvoorbeeld een switch of iets uit die categorie? Je kan ook even testen of een andere kabel wel werkt! 

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Hey ​@Glenn1411, goedemiddag!

Ik had hetzelfde probleem met mijn PS5. Bedoel je met reset een herstart van het modem of een fabrieksreset?

De oplossing was mijn modem een fabrieksreset geven, dus echt even een klein puntig voorwerp aan de achterkant van het modem duwen, eventueel zou je dit ook bij je PS5 kunnen doen om een hele schone installatie te hebben, al kan ik me voorstellen dat je je voortgang liever wilt houden ;)

Sowieso heb ik online gezien dat de PS5 vrij kritisch is qua netwerkverbinding.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 2, 2025

Goedenmiddag Remco, er zit inderdaad een switch tussen 😔, de enkele Lan kabel gaat naar de switch en vanaf de switch naar de PS5 maar ook naar de smart tv en allebei werken niet over de kabel 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 3, 2025

Glenn dan lijkt het mij verstandig om eens te testen of de verbinding wel werkt als je deze rechtstreeks met de Experia Box verbindt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2025

Ik zal het testen via de Experia Box maar moet zeggen dat we nu een kleine maand bij KPN zitten en voorheen was het ziggo. 

KPN monteur is langs geweest om alles te monteren en sinds dien lukt het niet over de lan kabel en voorheen wel. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2025

En ook met de switch ertussen trouwens 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 12, 2025

En je hebt ook geen betere resultaten als je de switch ertussen uit haalt Glenn? Je zou nog eens een andere kabel kunnen testen.