Skip to main content

Vandaag is glasvezel geïnstalleerd,  ik blij!

Maar het tv beeld is niet beter,  maar vooral is mijn playstation trager geworden.  Echt een halve seconde van stickbeweging naar beeld beweging.  Er valt niet meer mee te spelen.  Op koper deed hij het prima. Playstation 5, bekabeld met shielded Cat 7, V10 box... hij zou toch super snel moeten zijn.  

Bekabeld haal ik upload 919 Mbps, maar upload 20 Mbps…

Soms upload meer, maar niet boven de 135 Mbps. Ze beloven wel meer.…

Zou het kunnen zijn dat de TCP voor playstation niet openstaan? Of dat de beveiliging zorgt voor de vertraging?

Het is niet te doen.  Hier wordt veel gegamed, maar dat gaat nu niet…

 

https://www.playstation.com/nl-nl/support/connectivity/internet-connect-playstation/

Lees deze hanleiding door op deze link te klikken. Hier staat hoe je playstation kunt aansluiten op het internet en netwerk. En geeft playstation 5 ook een vast ipadres. En anders kun je beter een nieuwe experiabox aanvragen die de hoge snelheiden aankan. Want Experiabox V10 kan soms de hoge snelheiden niet aan. 

En heb je ook een playstation netwerk account gemaakt? 

https://www.playstation.com/nl-nl/support/hardware/ps5/system-software/?smcid=web:repairs:nl-nl:troubleshooting:article-url

 


Bedankt voor de reactie,  maar eerlijk gezegd zijn we deze fases al voorbij,  zonder resultaat.  Sinds een jaar wordt er al op de PS5 gespeeld,  met bekabeld Lan  over het "oude" KPN netwerk. Zonder problemen.  Ik dacht dat glasvezel het netwerk juist sneller zou maken,  maar dit is verre van waar,  het wordt langzamer.  De V10 kon de oude situatie prima aan.  Het PS network is niet veranderd,  dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen.  

Ik zal sowieso contact opnemen met KPN voor de nieuwere router. Misschien helpt dat.  

Maar ik ben echt verbaasd over de uploadsnelheid van 20,7 mbps. Glasvezel zou snelheden moeten kunnen bieden die upload of download net zo snel zijn.  


V10 zou prima geschikt moeten zijn.

Heb je al eens bekabeld getest op een pc welke snelheden je dan krijgt.

Of op wifi. Zal uiteraard lager zijn (650 a700mb), maar sowieso hoger dan 20 of 135mb.

Dan weet je waar je moet zoeken.


V10 zou prima geschikt moeten zijn.

Heb je al eens bekabeld getest op een pc welke snelheden je dan krijgt.

Of op wifi. Zal uiteraard lager zijn (650 a700mb), maar sowieso hoger dan 20 of 135mb.

Dan weet je waar je moet zoeken.

Gedaan zoals je zei. 

Inderdaad,  er is verschil:

Laptop aan de kabel 93,84 down 93,53 up

PS5 aan de kabel: 925,5 down 14,9 up

Als in MBPS. 

Speedtest van Ookla.. wellicht de komma verkeerd?

Maar wel ongeveer gelijke waarden up en down

 


Goedemorgen @Pigdog en welkom hier op ons forum :)

We zijn inmiddels een paar dagen verder, wat is de stand van zaken op dit moment?

 

V10 zou prima geschikt moeten zijn.

Heb je al eens bekabeld getest op een pc welke snelheden je dan krijgt.

Of op wifi. Zal uiteraard lager zijn (650 a700mb), maar sowieso hoger dan 20 of 135mb.

Dan weet je waar je moet zoeken.

Gedaan zoals je zei. 

Inderdaad,  er is verschil:

Laptop aan de kabel 93,84 down 93,53 up

PS5 aan de kabel: 925,5 down 14,9 up

Als in MBPS. 

Speedtest van Ookla.. wellicht de komma verkeerd?

Maar wel ongeveer gelijke waarden up en down

 

Wat betreft de gemeten snelheid; ik vermoed dat de laptop waarmee je hier een snelheid hebt gemeten van 93,84 Mbit/s de snelheid van 1 Gbit/s niet aankan omdat je met de PS5 een snelheid meet van 920 Mbit/s. Ik denk dus niet dat de komma verkeerd staat!


upload van 20Mbps op ps5 is normaal sony capt the upload


Oké,  allemaal bedankt voor de tips,  maar ik kom niet verder.  Online spelen met een halve seconde vertraging is niet te doen!

 


Kun je een pingplot delen?


Nee, mijn laptop is zo oud,  dat hij de snelheden niet aankan.  Dus bedraad kan ik niet meten.  Wel over WiFi.. 

 


Heb KPN gebeld,  ze sturen een nieuwe router (box 12). Misschien helpt dat


Heb KPN gebeld,  ze sturen een nieuwe router (box 12). Misschien helpt dat

Ben heel erg benieuwd @Pigdog. Om heel eerlijk te zijn verwacht ik niet dat een nieuw modem dit probleem gaat oplossen. Desalniettemin zien we je bevindingen natuurlijk graag tegemoet!


Oké,  allemaal bedankt voor de tips,  maar ik kom niet verder.  Online spelen met een halve seconde vertraging is niet te doen!

 

upload snelheid heeft niks met latency spikes te maken 


PS5 is wel up to date?

Genoeg opslag ruimte beschikbaar op de PS5? 

Hoe zit het met de grafische instellingen, zijn die misschien aangepast/verhoogd na de overstap op glas?

 


PS5 is wel up to date?

Genoeg opslag ruimte beschikbaar op de PS5? 

Hoe zit het met de grafische instellingen, zijn die misschien aangepast/verhoogd na de overstap op glas?

 

PS is up to date, veel opslagruimte. 

Aangesloten op de VRR HDMI, speciaal voor Sony games in de hoogst mogelijke refresrates/ beeld kwaliteit


PS5 is wel up to date?

Genoeg opslag ruimte beschikbaar op de PS5? 

Hoe zit het met de grafische instellingen, zijn die misschien aangepast/verhoogd na de overstap op glas?

 

PS is up to date, veel opslagruimte. 

Aangesloten op de VRR HDMI, speciaal voor Sony games in de hoogst mogelijke refresrates/ beeld kwaliteit

Maar zijn de instellingen op de PS5 veranderd na de overstap op glas? 


Nee, mijn laptop is zo oud,  dat hij de snelheden niet aankan.  Dus bedraad kan ik niet meten.  Wel over WiFi.. 

 

Een pingplot is wat anders www.pingplotter.com

Dat mag via wifi want we willen latency zien. 

Kies bij voorkeur de server waar de ps5 heen wil, en maak je eigen IP adres even onleesbaar.