Skip to main content

Goedemorgen,

Ik zit met een vervelend probleem.
Sinds mijn zoon een playstation (maart 2020) heeft en veel online speelt kom ik er achter dat het Playstation Network (PSN) vaker niet bereikbaar is vanaf mijn huisadres dan wel, Elke week is het op een bepaald moment niet meer bereikbaar voor een paar dagen, daarna werkt het weer een paar dagen. 

Ik weet dat de router goed geconfigureerd moet zijn (UPNP en de bekende portforwards). Dit staat allemaal ok (zelfs de PS4 al eens als een DMZ host aangemaakt zodat alles daar heen en weer kan).
Maar juist omdat op onverklaarbare reden het PSN ook weer gewoon werkt bij ons betekent dat het niet aan de instellingen ligt.

Ik heb zowel met de helpdesk van PSN en van KPN langdurige gesprekken en wachttijden gehad, echter zonder resultaat. Bij PSN verzekeren ze me dat ik geen device- en of IP ban heb (of heb gehad)… daar staan alle verkeerslichten op groen. Wel vertelden ze me dat de foutcode die ik zie (ws-37400-4) niet vaak voorkomt en betekent dat PSN niet bereikbaar is. Andere gebruikers die deze code wel eens hadden, waren geholpen door bij hun provider een nieuw extern IP-adres aan te vragen.

Dit heb ik bij KPN via de servicedesk proberen aan te vragen, echter die verwijzen me met deze case naar hier. Ik hoop dus dat iemand van KPN die hier meeleest me aub kan helpen. Anders moet ik dus mijn tv en internet provider gaan wisselen voor alleen een andere IP adres… Dat vind ik erg omslachtig en ben voor de rest best tevreden over KPN. Alleen dit probleem is toch wel een serieuze omdat ik geen 100-en euro's investeer voor mijn zoon zodat hij 30% van de tijd maar kan spelen op zijn gameconsole.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. 
Mvg Alwin.

Beste @Alwinveen,

Mijn excuses voor de late reactie, helaas is jouw topic ons ontglipt. Speelt het probleem nog steeds? Zo ja kijk ik graag met je mee wat ik voor je kan betekenen. 


ja helaas treed het probleem nog steeds op… 


Hoi @Alwinveen, 

Wat vervelend om te horen, ik heb het voor je nagevraagd maar het is helaas niet mogelijk om het externe IP adres te wijzigen. :disappointed_relieved:. Als mede PS4 gamer snap ik hoe vervelend het is als je telkens foutmelding krijgt. De foutcode komt helaas echt van Sony zelf en er is nog geen duidelijke oplossing voor. 


Beste @Hanna_ 

Ik heb kunnen uitsluiten dat het probleem niet aan de PSN kant aanwezig is.
Op het moment dat wij niet meer kunnen aanloggen verbind ik de PS4 met mijn wifi hotspot (ook KPN abbo) van mijn mobiel. Dan kunnen we direct weer inloggen. Pak ik vervolgens bekabelde netwerk en ik ga via mijn Esperiabox weer het internet op, dan kan ik niet inloggen… Dan zijn we weer een paar dagen offline, en vervolgens zonder enige reden kunnen we wel weer het PSN op..

Ik werk zelf in de IT, en ik vermoed sterk dat mijn Esperiabox de oorzaak is van dit issue.
Is er geen mogelijkheid dat ik een andere Esperiabox kan testen…

Dit is echt een heel vervelend iets, want ik kan mijn kinderen niet verkopen nadat ze zo hard hebben gespaard voor de PS4 dat ze de ene keer wel en de andere keer niet kunnen gamen. Helemaal als er vriendjes op bezoek zijn is de teleurstelling erg groot als hij er precies dan mee kapt.

Ik hoor graag.

 


@Alwinveen, Ik begrijp dat het heel erg vervelend is voor de kinderen, er is niks leuker dan samen met je vrienden gamen. Ik zou graag verder met je willen meekijken. Zou je voor mij jouw postcode en huisnummer willen toevoegen aan jouw profiel? 

Wat voor Experiabox heb je momenteel? En hoe is de Playstation met de Experiabox verbonden? 


@Hanna_ 

Toegevoegd… As we speak is de verbinding naar PSN weer niet beschikbaar..
De Playstation is nu met Wifi verbonden, maar dat maakt geen verschil tussen bekabeld en wifi. Als de verbinding het niet doet doet hij het op beide manieren niet.. Als ik mijn hotspot van mijn mobiel gebruik weer wel… en dan via de vaste lijn niet. Het zit dus echt in de verbinding en niet in het netwerk hier in huis.

De Esperiabox is een V10.

 


@Hanna_ 

Had je hier nog naar kunnen kijken, want inmiddels heb ik al weer 2 maal mijn kinderen 2 dagen moeten teleurstellen. Het zou heel fijn zijn als ik toch eens een ander modem kan proberen. Het is het laatste component in de keten waar het probleem in zou moeten schuilen.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groeten,
Alwin.