Skip to main content
Beantwoord

Poort "25565" niet beschikbaar op KPN Box V12

• 4 april 2025
  • 7 reacties
  • 19 keer bekeken

Mijn doel is om een minecraft server te portforwarden op binnen Truenas Scale op een Intel NUC.

Ik kan lokaal met een andere computer prima verbinden met de server, dus het leek dat een poort openzetten genoeg was. De firewall staat ook op laag.

Zo ver ik zie heeft Truenas Scale geen firewall regels die een port forward tegen zouden houden. Ik vermoed dat het iets aan KPN’s kant is, want ik kan verder niks bedenken.

Als iemand een idee heeft, hoor ik het graag!

Beste antwoord door Marlon92

Staat de nas echt op dhcp mode? Het ip adres is dus niet in de nas ingesteld? Want dat is cruciaal voor de werking van een poortforwarding bij de nieuwe firmware. 

Bekijk origineel

7 reacties

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 4 april 2025

Heb je in je experiabox die poort naar het ip van je server laten verwijzen? Anders werkt het niet

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3672 reacties
  • 4 april 2025
Ramon156 schreef:

Als iemand een idee heeft, hoor ik het graag!

Volgens mij zit de fout hier. Hoe moet de nat weten naar welke port hij moet forwarden, naar 25565 of 25566?

• 3812 reacties
  • 4 april 2025

Staat de nas in dhcp mode? Als je in de Experiabox de reservatie aanpast naar bijvoorbeeld 192.168.2.175 en je start de nas opnieuw op, dan krijgt de nas dit nieuwe ip adres?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 4 april 2025

De NAS heeft een gereserveerd IP en ontvangt het IP correct. Vandaar dat het lokaal vanaf een andere PC prima bereikbaar is. Ook heb ik geen tweede router

KPN Box

Truenas

Port ranges zouden moeten werken, maar ik heb hem voor de zekerheid nu alleen op 25565 gezet.

Nog steeds geen succes :(

• 3812 reacties
  • Antwoord
  • 4 april 2025

Staat de nas echt op dhcp mode? Het ip adres is dus niet in de nas ingesteld? Want dat is cruciaal voor de werking van een poortforwarding bij de nieuwe firmware. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 4 april 2025

Haha, goede call! DHCP stond wel aan, maar na hem uit&aan te zetten reageert ‘ie! Dankjewel :)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7099 reacties
  • 7 april 2025

Fijn dat het gelukt is Ramon en dank iedereen voor het meedenken, zoals je merkt help de Community graag mee :-) . Post gerust nog eens een topic in de toekomst als je ergens vragen over hebt. 

Reageer