Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben al een hele tijd aan het proberen om port forwarding aan de praat te krijgen maar wat ik ook doe de poort blijft dicht. Ik probeer een verbinding tussen mijn computer op te zetten en een apparaat op een simkaart, dit zou moeten lukken met een bepaalde poort, alleen die poort gaat dus niet open. 

 

Wat ik doe:

  • Ik maak een regel voor binnenkomend verkeer in op mijn firewall voor de desbetreffende poort
  • Ik doe ‘IP-adres reserveren’ voor mijn desktop (waar ik dus mee wil verbinden)
  • Dan maak ik een portforwarding regel: (IP heb ik even beetje van weggelaten)
     
  • Dan check ik op https://portchecker.co/check-it om te kijken of de poort openstaat en die zegt dan steeds dat ie dicht is.

 

Wat ik al heb geprobeerd om het op te lossen:

  • Herstarten van modem na aanpassingen
  • Updaten naar nieuwste firmware 
  • Firewall tijdelijk op ‘Low’ gezet
  • Ander apparaat gebruikt

 

Ik heb het forum al wat afgestruind maar ik kom er niet uit. Wel ben ik niet echt ervaren met dit dus het zou goed kunnen dat ik wat mis. Mijn desktop staat direct aangesloten op het modem dus geen switch of andere router ertussen, de andere appraten waren met wifi gekoppeld aan het modem. Iemand suggesties? 

Een antwoord zal zo goed zijn als je vraag.

Als je niet ervaren bent, is poorten opzetten direct naar een PC het allerbeste recept on gehackt te worden, en de inhoud van je PC kwijt te raken, of terug te vinden op internet.

 

Mijn goedbedoeld advies zou zijn om de vraag eerst een niveau hoger te tillen, en te vragen: Hoe kan ik veilig met device A via een mobiele verbinding dit en dat doen op mijn PC.

 


Dag EAZ1964,

 

Bedankt voor het advies ik wil natuurlijk wel dat het veilig gaat. Ik ga de de vraag een niveau hoger zetten. 


Staat de firewall op die PC inkomend open voor die poort?

Is er een service op de PC die naar die poort luistert?


@wjb er is een nieuwe vraag geopend 

 


In het plaatje staat geen geldig doel ip adres of is dit bewust afgeschermd. Die software versie is niet vrij van bepaalde problemen. Sommige mensen moesten eerst expliciet een doorstap upgrade doen van .38 versie naar .39 versie en het modem daarna resetten via de reset optie in het menu voordat instellingen zoals port forward gingen werken.