Skip to main content

Hi All, 

 

Ik wil graag poort 1194 forwarden op mijn Experiabox V10A. Deze word gebruikt voor benaderen van buitenaf. 

De reden dat ik deze wil inschakelen is omdat ik gebruik maak van een Synology Nas, en geen gebruik (meer) wil maken van quickconnect. 
Nu heb ik via netwerk => NAT => portforwarding de poort actief gesteld, echter wanneer ik dit test met word er aangegeven dat deze poort nog altijd dicht staat… En ik kan mijn Nas ook niet benaderen. 

 

Er zijn meerdere poorten die ik niet actief kan stellen, 
Ik heb het idee dat dit komt door de Firewall, deze kan ik zelf helaas niet instellen. 

 

Kan iemand mij hiermee helpen en/of antwoord op geven. 

===========

Extra informatie 

==========

@Kpn 

 

overigens heb ik hier al meerdere malen (tot ergernis) contact over gehad met de helpdesk. 
 

die geven namelijk poort forwarden niet te ondersteunen.. maar kennelijk (lijkt het erop) dat dit wel geblokkeerd word.. 

 

Als je het niet ondersteund prima, maar maak het dan wel mogelijk om zelf in te stellen.. als het in eigen beheer gehouden wil worden, zal het naar mijn mening ondersteund moeten worden. 
 

Kan iemand mij hier verduidelijking in geven, en mij helpen om deze poort alsnog open te krijgen.. dit is voor mij namelijk wel noodzakelijk, en iets waar ik bij andere providers nooit tegen aan ben gelopen..


Hallo @B.Kreder, Welkom op het Forum.

Goede vraag! Maar zoals je al gemerkt hebt wordt poort-forwarding niet door KPN ondersteunt. Ik weet er daarom helaas niet het fijne van en ik kan je persoonlijk niet helpen. Heb je al rond gekeken op het Forum of er eventueel al topics zijn die jouw vraag (deels) beantwoorden? 

Zo heb ik dit artikel van Forum Held @wjb alvast voor je gevonden, wellicht heeft hij nog andere tips? 

 


1194 word gebruikt voor openvpn. Meestal gebruik je dan udp. En een udp poort die open staat, die kunt je met een poort checker niet testen.

Heeft u openvpn geconfigureerd? 


Heb je op de V10a een DHCP rervation vastgelegd zodat het IP adres van de Synology NAS niet meer zal veranderen?

Voorbeeld:

Heb je vervolgens een port-forwarding voor UDP poort 1194 gemaakt?

Voorbeeld:

Als beide gedaan zijn dan zou je jouw OpenVPN server op de Synology NAS moeten kunnen benaderen.

 


Reageer