Skip to main content

Hoi, Ik wil mijn ip camera's op de laptop bekijken maar de software  herkent ze niet. Zou dit kunnen komen dat er poorten open gezet moeten worden zo ja hoe doe ik dat ?

 

groeten.

Michael van Zomeren 

Hoi @rivazo1976 . Welkom op het forum.

Bij de meeste moderne apparaten hoeven er geen poorten open gezet worden. Heb je de handleiding helemaal gevolgd? Bij welke stap gaat het mis?

Welke merk en type zijn de webcams?


Bij de meeste moderne apparaten hoeven er geen poorten open gezet worden.

Er zijn inderdaad veel apparaten die zelf verbinden met een server van de leverancier en dat je met een mobiel apparaat dan jouw apparaat kunt benaderen via die server van de leverancier.

Voor camera's is dat nu net iets wat je absoluut niet moet willen, je legt toch een stuk van de beveiliging buiten de deur en dat is met dergelijke privacy gevoelige apparatuur mijns inziens toch iets waar je even heel goed bij stil moet staan.

Mijn bewakingscamera's kan ik ook via zo'n server laten lopen maar daar heb ik zeer bewust niet voor gekozen en dus gebruik ook ik port-forwardings voor het benaderen van mijn camera's. Daarbij gebruik ik extern ook niet de standaard poorten maar verbind ik bijvoorbeeld de externe TCP poort 47981 met TCP poort 80 van mijn camera.

Overigens is dit ook waarom er bij mij geen Google Mini, Alexia Echo Dot en Apple HomePod in huis geplaatst zal worden.


Hallo Erwin,

Ik zie dat jij nogal thuis bent in het connecten van IP camera's met je modem. Ik krijg op dit moment geen connectie met mijn IP camera. Wat zou ik moeten doen aan de instellingen van mijn router. Zou je mij een soort beschrijving kunnen toesturen over hoe te werk te gaan.

 

Alvast bedankt. Wordt zeer gewaardeerd.

Roog


Hoe benader je jouw camera als je aangesloten bent op jouw thuisnetwerk?

Wat is het merk en type van jouw camera?


Hey fijn dat je zo snel reageert. Ik maak connectie met de app IC see. Het merk is Zekona.

 


Dat is te veel eer, @Poort modem open voor Camera .  @wjb weet hier meer van en heeft meestal ook een paar praktische argumenten en adviezen met betrekking tot privacy. Ik denk dat het handig is bij welke stap je vastloopt als jij de gebruiksaanwijzing van het apparaat volgt. 


Het vreemde is dat ik tijdelijk een verbinding met de camera heb, ongeveer 2 dagen. Ik heb de camera zowel via de Wifi als via een datakabel aangesloten gehad. Na die 2 dagen krijg ik wel een verbinding… de app geeft aan dat de video succes vol opent, echter geen beeld. De camera blijft dan bufferen. Doordat er wel iets van een connectie is maar dan zonder beeld, dacht ik dat de modem de bottleneck zou kunnen zijn. Op internet vind je topics met het openzetten van poorten, alleen mijn kennis over hoe en wat aan te passen in je modem is nihil.

Helpt dit meer om een beeld te krijgen van het probleem?


Begrijp ik het goed dat je zegt dat het ongeveer twee dagen goed werkt en dat het daarna mis gaat (bufferen / zwart beeld). Klopt dat?


Precies.... Bij zowel wifi als met een datakabel verbinding. 


 


Dan werkt de onderlinge communicatie dus wel en dat maakt dit issue ineens een heel stuk complexer. Ik zou je willen adviseren om contact op te nemen met de leverancier van die camera.


Oké... Bedankt voor je hulp.