Skip to main content

Hallo,

Ik heb diverste topics gelezen, maar kom er niet uit. Heb nieuwe zonnepanelen met goodwe omvormer. Deze kan ik wel koppelen met sems portal app, maar vervolgens zie ik geen data. Leverancier zegt dat dit komt door mijn v10 experia.

Ik weet inmiddels hoe ik in het admin deel kom van de experiabox. Maar ik kan nergens vinden welke poort ik kan moet toevoegen openzetten. En ben ook niet zeker waar ik dat dan moet doen.

Is er iemand die me op weg kan helpen? Ik heb hier echt 0 kennis van.

Niet doen, mag niet nodig zijn, beveiligingsissue met chineese omvormer. Het moet zonder open poort kunnen. 


Ja, maar dan kom ik dus ook niet verder. Leverancier zegt, ga maar googlen en kpn zegt wij weten het ook niet.


Ik heb ook een Goodwe invertor en kan je vertellen dat je daar geen poorten voor open hoeft te zetten. Kijk even hoe je de boel moet resetten en doe de hele installatieprocedure opnieuw. (Ook even de app die je daarvoor gebruikt vewijderen en opnieuw installeren).

Via de SEMS app zie je de invertor nu waarschijnlijk via het eigen hotspot van de invertor. Je moet dan nog zorgen dat de invertor als client wordt aangemeld op je KPN WiFi. Heb je die stap uitgevoerd?


Inmiddels contact gehad met Goodwe en een foto gestuurd. Blijkt er een verkeerde wifi-stick gebruikt te zijn. Dus nu afwachten op de juiste, en hopelijk lukt het dan alsnog zonder gedoe met poorten etc.  Dank voor de tips in oeder geval.