Skip to main content

Hallo,

Ik wil graag een poort openzetten om legale torrents te seeden.

De gewenste poort is 63058 (maar andere poort mag evt ook).
Na de KPN Box zit een TP-Link router verbonden, deze is verbonden met mijn desktop pc met ip adres 192.168.68.121.

Ik weet niet goed hoe ik dit moet invullen, ik heb enkele pogingen gedaan maar volgens een online port scanner is de poort dicht, de torrent downloaden lukt wel, maar seeden lukt niet.

Hallo @HvdV2 , als de portscanner aangeeft dat 63058 dicht zit, kan dat twee dingen betekenen:

1: De port-forward naar je machine is niet goed ingesteld

2: Op je machine draait er niets achter de feforwarde poort

(3: het kan ook zijn dat de firewall op je machine de poort blokkeert)


Ik weet echt niet waar het in kan zitten, ik zal even wat screenshots  toevoegen ter verduidelijking :

 

Hier eerst een foto van utorrent
- de test geeft aan dat de poort 63058 open is en correct is ingesteld
- rechtsonder geeft hij aan dat hij niet verbindbaar is, downloaden lukt maar seeden werkt niet

 

ESET, er is een regel aangemaakt in de ESET firewall waar hij om toegang vraagt voor utorrents verkeer.

 

 

Hieronder de instellingen in de KPN Box 12 modem, ik heb deze al trachten in te vullen maar niets werkte :

IP desktop computer met utorrent : 192.168.68.121
Poort in utorrent : 63058

 

Wat moet ik in de KPN modem/router bij Port forwarding nu invullen ?

Alvast dank.


In je screenshot zie ik dat je een forward naar je deco hebt gedaan, dat is niet je doel-apparaat. Het moet je PC zijn, en het bijbehorende IP-adres (je Deco heeft een ander IP-adres, is ook te zien op je screenshot).


Welk ip adres heeft uw pc? 

Begint dat met "192.168.2." Of begint het ergens anders mee?


Welk ip adres heeft uw pc? 

Begint dat met "192.168.2." Of begint het ergens anders mee?

In zijn eerdere bericht:

IP desktop computer met utorrent : 192.168.68.121


In je screenshot zie ik dat je een forward naar je deco hebt gedaan, dat is niet je doel-apparaat. Het moet je PC zijn, en het bijbehorende IP-adres (je Deco heeft een ander IP-adres, is ook te zien op je screenshot).

Als de deco er tussen zit en in router modus staat, dan moet er wel geforward worden naar de deco.

Of de deco moet in dmz gezet worden. Vervolgens moet er op de deco ook een poort forwarding ingesteld worden.

Als de deco in accesspoint mode staat, dan moet er in de KPN Box inderdaad rechstreeks naar de pc geforward worden. In deze situatie kan de deco "vergeten" worden.


Hangt dus af van hoe de Deco is ingesteld. En daar hangt dus weer van af of je in de Deco de forward weer verder moet doorzetten. Niet echt een ideale situatie overigens.


In zijn eerdere bericht:

IP desktop computer met utorrent : 192.168.68.121

Dan staat de deco dus in router modus, want de KPN Box deelt dit ip niet uit.

In de deco moet er sowieso een poortforwarding ingesteld worden. In de KPN Box heeft u 2 opties: ook een poortforwarding, naar de deco dus. Of de deco in dmz zetten. Feitelijk gooi je daarmee alle poorten open naar de deco.


Ik zou eerder de Deco in access point mode zetten. DMZ schiet zijn doel hier voorbij, zeker als er ook nog andere apparaten mee verbonden zijn.

Als de deco in AP-mode staat, krijgt de PC een IP-adres van de Experiabox en hoef je alleen in je Experiabox de forward in te stellen. OF kent de deco geen AP-mode?


OF kent de deco geen AP-mode?

Jawel. Volgens mij wel. Maar er vallen wel wat functies weg. Zoals parental control en mac filtering dacht ik.


Dat kan je dan in de experiabox regelen, lijkt me zo.


Allen dank voor het meedenken, de DECO kan wel in AP modus gezet worden maar een aantal functies die ik graag gebruik komen dan ook te vervallen (oa ouderlijk toezicht, wifi uitschakelen na bepaalde tijd voor de kinderen), dus ik zou het graag zo laten staan.

Ik heb nu het volgende ingevuld in de KPN Box en de DECO

 

DECO

 

 

KPN BOX

 

Het werkt nog steeds niet dus iets zal nog niet goed staan, ik kan bij Internet poort nummer overigens geen groter bereik invullen dan 80-776.

 


Gewoon 1 poort forwarden. Dus geen "1-65535". Dat is een range.

En bij de KPN Box moet "Internet poort nummer" ook gewoon hetzelfde zijn als "doel poort nummer".

Protocol gewoon tcp.

En bij doel ip dus het ip van de deco.


ik krijg nu een mooi groen vinkje in utorrent, probleem lijkt dus te zijn opgelost !

allemaal bedankt voor het meedenken en de hulp, wordt zeer gewaardeerd !

hieronder nog een screenshot van de instellingen van de KPN Box, misschien heeft iemand anders er zo ook nog iets aan

 

Â