Skip to main content

Hallo,

weet iemand hoe ik de poorten op de KPN box12 kan open zetten? Heb in inmiddels al een nieuwe box 12 gekregen en heb ook al een service plus plus aangeschaft omdat men bij de normale  service hier geen ondersteuning in bied. Verder al 2 uur met service plus contact gehad. Alles staat goed in de modem maar alarmcentrale is buiten mijn lokale netwerk niet te benaderen.  Service plus heeft al twee keer mijn computer overgenomen om de instellingen te controleren maar verder dan, alles staat goed het moet werken komen we niet. Het gaat om poort 10001 voor een alarmcentrale van Honeywell. We zijn nu sinds 9 februari bij KPN en dit zou volgens de beste man die hier het aangelegd geen probleem moeten zijn. Zou wel graag willen dat dit asap opgelost wordt.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

 

Heb je heb onderstaande topic al bekeken?

 


ja deze topic al meerdere keren gelezen. Ook met verschillende service plus medewerkers twee keer alles nagelopen ( ze hebben beide keren pc overgenomen). Volgens hen moet alles gewoon werken maar ook zij geven aan dat de poorten gesloten zijn. Zal onderstaande een oorzaak kunnen zijn

 


Die firewall heeft er niets mee te maken.

Plaats eens screenshots van de port-forwarding(s) die je gemaakt hebt t.b.v. die Honeywell.


 


Kan je de Honeywell wel bereiken op zijn LAN IP adres?

Ik vraag me overigens af of er überhaupt port-forwardings nodig zijn voor die Honeywell.


Het systeem heeft jaren goed gewerkt met Ziggo Port forwarding hebben zij toen in de modem aangezet. Bij het overgaan van Ziggo naar KPN heb ik het ip adres in de alarmcentrale in de range van de modem gezet, eerst 192.168.2.251 en toen dat niet werkte naar 192.168.2.195. als ik thuis ben kan ik met mijn telefoon het systeem op mijn telefoon bekijken ben ik buiten huis niet. Echter als ik het huis in de alarm wil zetten geeft het alarmsysteem fail to connect pad 1 aan. Inmiddels ook met de installateur contact gehad en die geeft aan dat er iets in de modem waarschijnlijk niet goed staat.

Maar staat er iets fout in de instelling want volgens mij moet het zo werken. 

 

 


Krijgt de Honeywell zijn IP adres via DHCP?

Zo nee, zou je dat wel willen instellen en vervolgens op de V12 een DHCP reservation maken zodat het iP adres niet meer zal wijzigen.

Werken de port-forwardings dan wel?


Volgens mij staat hij gereserveerd

 Zelfs als ik alles met DMZ open zet staan de poorten nog niet open


Als je DMZ gebruikt (wat je overigens niet moet willen) dan moet je geen port-forwardings gebruiken.

Moeten er echter wel port-forwardings gemaakt worden of werkt die Honeywell wellicht via een portal.


Dit zou ik niet weten. zal mik moeten vragen aan de installateur.


Denk dat het opgelost is. we hebben het gateway adres van de alarminstallatie aangepast , poort staat nu open.

 


probleem is opgelost. Gateway nummer in Alarmsysteem aangepast serveradres van Honneywell was ook veranderd dus deze ook aangepast. Hierna nog een harde reset  van alarmsysteem gedaan waardoor alle oude meldingen uit het systeem zijn . alles functioneert weer naar behoren. dank voor de hulp