Skip to main content

Hallo,

Sinds een tijdje kunnen wij onze gegevens van de zonnepanelen niet meer inzien op internet.
Er is iets mis met de (bekabelde) verbinding tussen modem en installatie van de zonnepanelen.

 

Vanuit Zonneplan wil/kan men pas actie ondernemen als ik zeker weet dat poorten 888/222222/222221 openstaan.
Daar moest ik KPN maar even voor bellen. Aangezien dit vrij lastig is, post ik mijn vraag hier.

Kan ik dit ergens zien of deze poorten openstaan. En zo niet, hoe/wie kan dit voor mij regelen?

Alvast bedankt. 

Hallo @John_M_! Welkom op ons Forum. Poorten openzetten dien je zelf te doen. Ik heb er zelf niet veel kaas van gegeten, maar ik (en de community) kan je vast wel een eindje op weg helpen. Welk modem heb je ons? 
Ik hoor graag van je! 
 


We hebben niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders horen we het graag!


Hallo,

Excuses, ik had nog niet kunnen reageren.
Vanaf nu heb ik meer tijd.

Het modem is een KPN box 12.
Is pas geïnstalleerd hier, moet dus vrij nieuw zijn.

Ik hoor graag wat ik moet doen van iemand….
Maar dat is dus afwachten of er iemand reageert, gaat niet via KPN zelf?
(als jij er al niet veel van weet)

Bedankt!


 


Voor zonnenpanelen hoef je normaliter geen poorten te openen.

Zie je de zonnenpanelen als aangesloten apparaat in jouw netwerk staan?


Hoi @John_M_! Fijn dat je reageert. Ja, ik ben wel van KPN, maar verstand van poorten openzetten, heb ik niet. 
Je bent bij wjb aan het juiste adres:smile: . Heb je zijn vraag gelezen? Hopelijk komen jullie eruit! Succes:blush:


Even een ondeugende opmerking: degene die bij Zonneplan gezegd heeft dat poorten 888/222222/222221 open moeten staan, die heeft waarschijnlijk net zoveel verstand van poorten open zetten als Lisa 😉


Ik kan helaas ook niet altijd in mijn modem.
Het is mij wel eens gelukt, maar nu dus weer niet.
Als ik naar 192.168.2.254 ga (verandert overigens automatisch in ‘mijnmodem.kpn/2.0/gui/’) krijg ik de melding dat de pagina niet bereikbaar is.

Ik kan dus niet kijken of de zonnepanelen erbij staan, maar heb ze vorige keer niet zien staan.

 


Hoi @John_M_! Ben je verbonden met de BOX 12 als je naar die pagina gaat? Heb je al eens een andere browser geprobeerd? Je zou op de inlogpagina terecht moeten komen. :flushed:


Ik ben verbonden met internet, dus ook met de box lijkt mij?

Of denk ik dan te makkelijk….

 


Ik ben verbonden met internet, dus ook met de box lijkt mij?

Of denk ik dan te makkelijk….

 

Op een mobiel kun je ook verbonden zijn via 4G. Dan werkt het niet...


Ik ben verbonden met internet, dus ook met de box lijkt mij?

Of denk ik dan te makkelijk….

 

Op een mobiel kun je ook verbonden zijn via 4G. Dan werkt het niet...

Dat snap ik, maar ik probeer dan ook niet met mobiel in het modem te komen.
Dat doe ik met mijn laptop (en die heeft internet via WIFI)

 


Wat is de exacte melding die je krijgt als je de V12 wilt benaderen?

Welke DNS servers gebruik je?


Dit is de melding, in meerdere browsers hetzelfde:
Deze pagina is niet bereikbaar

Controleer of er een typfout is in mijnmodem.kpn.

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

 

DNS server heb ik eigenlijk geen idee. We hebben het internet laten installeren door een monteur.
Eigenlijk juist om dit soort dingen te voorkomen. 
Ik ben zeker niet iemand de geen enkel verstand heeft van computers, maar ik weet ook de termen en waar ik alles kan nazoeken.


Dit riekt naar een probleem met het gebruiken van een andere DNS server dan de V12 zelf.

Kan je jouw mobiele telefoon eens met de wifi verbinden en kijken of je daarmee wel jouw V12 kan benaderen.


@John_M_ heb je misschien nog een 2de router ofzo? Of heb je echt alleen de KPN Box die voor WiFi zorgt?


Oh. Ik heb wel 2 superwifi-punten, volgens mij moest daardoor de WIFI functie van de router uitgezet worden. Althans...volgens de monteur dan.

Dat vond ik destijds nog vreemd, want dat betekende eigenlijk dat ik effectief nog maar 1 zo'n wifipunt had. De ander staat vlakbij het modem.

Kan het daaraan liggen?
Maar dan is het wel vreemd dat ik wel al een keer verbinding heb gehad met het modem.

 

Ik zal eens testen met de telefoon.
 


Kan het daaraan liggen?

Nee.


Het wordt nog wat vreemder:

Telefoon geen verbinding. Daarna met een kabel rechtstreeks in het modem geprobeerd...ook geen verbinding.
Omdat ik met de kabel geprobeerd had, had ik de Wifi uitgezet op de laptop..  
Deze daarna weer aangezet en ineens wel het inlogscherm voor het modem. Ik het wachtwoord zoeken...duurde even...maar ingevuld...'connection error with the gateway’. Dus weer geen verbinding.

Aantal keren wifi aan/uitgezet zonder resultaat, maar toen ineens wel weer. Ingelogd in het modem en alle connecties zichtbaar. (Overigens volgens mij weer geen zonnepanelen, maar ik weet natuurlijk niet precies welke naam die hebben.)
Maar na een paar minuten ineens geen verbindingen meer te zien in de router. Terwijl de tv het gewoon doet en internet op de telefoon ook. Dus blijkbaar weer de verbinding met het modem verbroken.  

Het is voor mij dus een raadsel….