Skip to main content

Hallo, 

 

Via Nat-Port-Mapping heb een port toegevoegd 1802

Vervolgens heb ik ook UpnP aangezet. 

Vervolgens heb ik gekeken of de poort open stond, maar daar was die gesloten. https://canyouseeme.org


Heb geprobeerd virus scanner uit te zetten en opnieuw te kijken of de poort was geopend maar  die bleef gesloten. 

 

Heeft iemand een goede tip, ik heb zelf het idee dat het aan de experiabox ligt wellicht dat de firewall van de experiabox deze poorten niet toelaat?

 

Zet UPnP weer uit.

Beperk de poort tot het gebruikte type (meestal UDP of TCP).

Plaats ook eens een screenshot van het IP adres waar die poort naar doorgestuurd moet worden.

Staat de firewall op het apparaat waar die poort naar doorgestuurd wordt inkomend open voor die poort.

Waarvoor moet die poort geforward worden?


Hai wjb, geprobeerd, maar blijven gesloten helaas. 

Mijn ip adres dat ik invoer begint met 192.168.xx.xx

Heb een Mac, maar weet niet zo goed hoe ik vanuit daar een port toevoeg aan de firewall. 

 

 


Hai wjb, geprobeerd, maar blijven gesloten helaas. 

Mijn ip adres dat ik invoer begint met 192.168.xx.xx

Heb een Mac, maar weet niet zo goed hoe ik vanuit daar een port toevoeg aan de firewall. 

Kan je screenshots plaatsen van alle instellingen die je op de Experia Box hebt doorgevoerd t.b.v. de port-forwarding.

192.168.x.x adressen mag je rustig vermelden, daar kan niemand wat mee.

Ik heb geen apparatuur van Apple en dus kan ik je niet helpen met de firewall van die Mac maar ook die instelling is essentieel voor een juiste werking.

Waarvoor wil je poort 1802 forwarden, een spel ...?


Hai,

ja idd voor een spel, Fantasy Grounds, helaas lukt het nog steeds niet. Heb de configuratie die je had voorgesteld uitgeprobeerd maar blijft nog steeds gesloten. 

Heb net ook een LAN-DCHP met statisch ipadress geprobeerd maar lukte ook niet. 

Mijn ip hou ik liever geheim, maar is niet persee nodig geloof ik? Ik heb deze via wifi/advanced gevonden op mijn Mac. 


Overigens heb ik het spel wel toegevoegd aan de firewall, maar ik weet niet perse of daarmee ook de poort is toegelaten. 


https://www.fantasygrounds.com/wiki/index.php/How_to_Port_Forward_and_Host_a_Game

Daar staat: "Players within the same network can Join Game and enter the Internal IP address of the Game Master in order to bypass any port forwarding requirements for the Game Master."

Lukt dat?


ja idd voor een spel, Fantasy Grounds, helaas lukt het nog steeds niet. Heb de configuratie die je had voorgesteld uitgeprobeerd maar blijft nog steeds gesloten. 

Voor Fantasy Grounds moet je, als ik Google mag geloven, TCP poort 1802 forwarden en niet UDP poort 1802. Weet overigens ook dat je UDP poorten niet kunt controleren met poortcheckers als canyouseeme.org.

 

Heb net ook een LAN-DCHP met statisch ipadress geprobeerd maar lukte ook niet. 

Wel blijven gebruiken!!!

 

Mijn ip hou ik liever geheim, maar is niet persee nodig geloof ik? Ik heb deze via wifi/advanced gevonden op mijn Mac. 

Nogmaals, 192.168.x.x IP adressen kan je rustig vermelden, daar kan niemand iets mee.


Hoi @MaartenRheden, het is nog steeds niet helemaal gelukt begrijp ik. Dat is jammer. Kun je verder met de opmerkingen van Nick83 en wjb?


Hoi Iedereen, vandaag is het me gelukt :smile::blush:

Bedankt voor jullie feedback:thumbsup: !

  • UNP/uit
  • Port/mapping (niets ingevuld)
  • Maar in het tabblad daaronder (met triggerport heb ik 1802 UDP + 1802 public open kunnen zetten

Ik heb deze scanner gebruikt, omdat UDPs door de meeste scanners online alleen TCPs kunnen scannen tenminste dat heb ik gelezen. 

https://www.ipvoid.com/udp-port-scan/


Kan je dan eens screenshots plaatsen van alle instellingen die je op de V10a hebt doorgevoerd om UDP poort 1802 naar jouw Mac door te sturen.


Dit is het enige wat ik aan mijn instellingen heb toegevoegd. 

 


Dit is het enige wat ik aan mijn instellingen heb toegevoegd. 

 

Maar dan weet de Experia Box nog niet waar UDP poort 1802 naar doorgezet moet worden en dus mis ik nog iets.

Dit kan alleen werken als jouw Mac eerst zelf op UDP poort 1802 een verbinding met de game server gemaakt heeft.


Geen idee waarom het zo wel lijkt te werken. Maar dit was de enige wijze, waarmee ik uiteindelijk via die voip.udp meter kon zien dat ik mijn port had open staan. 

 

Veder heb ik niks verandert. Veel dingen geprobeerd:

UpnP aan

Nat/mapping (zoals boven bij eerste post beschreven) 

 

Maar toen bleven mijn ports steeds gesloten.