Skip to main content

Beste forumleden.

Is het mogelijk dat wanneer iemand belt op 1 van mijn VOIP lijnen dat ik dan een popup krijg op de PC -als die aanstaat natuurlijk- welk nummer er belt en kan ik dat koppelen aan een adresbestand met bekende nrs?

Dat kan, als je op een PC, een VOIP / softphone programma hebt draaien waarin je je telefoonnummers hebt geprogrammeerd. Zul je wel rekening moeten houden met extra interne SIP-nummers aan een VOIP account om een en ander goed te laten lopen.
(Om dat te bereiken VOIP nummers wel bij een andere provider onderbrengen dan bij KPN).

Veel gebruikte software bijv. van 3CX     https://www.3cx.nl/

Zelf gebruik ik daarvan een eenvoudige freeware “Client” softphone versie van enkele jaren terug.
https://www.3cx.nl/voip-softphone

                Aan de slag: download de  gratis softphone hier.

(Je kunt daarmee direct met je PC bellen / telefoongesprekken aannemen).


Bedankt voor de reply.

Had eigenlijk op een antwoord gehoopt: ‘klik dit vinkje aan en de gegevens worden doorgestuurd naar je PC’ Waarna je er vervolgens iets mee kan doen al dan niet met eigen software. Of wellicht kun je een query sturen naar je modem via het netwerk.

 

Vooral:

(Om dat te bereiken VOIP nummers wel bij een andere provider onderbrengen dan bij KPN).

Vind ik geen optie.


Had eigenlijk op een antwoord gehoopt:
‘klik dit vinkje aan en de gegevens worden doorgestuurd naar je PC.

Heb je dan een VOIP telefoon in gebruik waarbij je een vinkje op een scherm kunt aanklikken??
 

Vooral:

(Om dat te bereiken VOIP nummers wel bij een andere provider onderbrengen dan bij KPN).

Vind ik geen optie.


Tja, dan houden de mogelijkheden al snel op.
De opties van KPN als VOIP provider met een consumenten abonnement zijn echt minimaal. Of je zou over moeten stappen naar een zakelijk abonnement, waarbij de kosten bij KPN een stuk hoger liggen, dan andere VOIP providers standaard al bieden zonder zakelijk abonnement voor een minimum van het tarief.

Hoeveel wil je investeren?

Er zijn erg mooie systemen waarbij VOIP - mobiel - online internetzaken perfect met elkaar geïntegreerd zijn. Loopt naadloos in elkaar over. Je kunt het zo mooi maken als je wilt.
Maar dan kom je toch echt aan diensten wat KPN je niet kan bieden.

 


Ik heb waarschijnlijk de vraag verkeerd gesteld. Probeer het opnieuw:

Ik heb een Experiabox V10 H369A. Hierop aangesloten 2 (normale) telefoons. Ik heb dus 2 SIP. Wanneer iemand mij belt slaat het modem tijdstip, beller en duur gesprek op in een lijst. Op de telefoon krijg ik het nummer te zien met -als in de lijst van de telf- een naam van degene die belt. Het schermpje van de telf is echter met de jaren steeds kleiner geworden…👓

Dus als het modem de administratie kan bijhouden is het dan ook mogelijk om vanuit het (dit) modem een signaal naar de PC te versturen met de caller-id?

 

 


Die functionaliteit is niet aanzwezig.


Ik heb waarschijnlijk de vraag verkeerd gesteld. Probeer het opnieuw:

Ik heb een Experiabox V10 H369A……..

Vergeet het dan maar.

Afgezien van een door KPN “hooguit” verstrekte Box 12, waar je de ATA / VOIP diensten op die modem/router zou kunnen uitschakelen, en dan eigen  VOIP apparatuur zou kunnen inzetten.

Heb je dan nog tevens de mogelijkheden nodig van extra SIP-nummers aan een VOIP account. Wat KPN vooralsnog niet levert.

Ofwel een behoorlijke transitie van VOIP account om datgene wat je wilt te kunnen inzetten.

  • (Met uitzondering van Box 12) gebruik van een eigen router.
  • Inzet van alternatieve VOIP provider waarbij meerdere SIP-nummers mogelijk zijn.
  • Gebruik van VOIP hard-/software om integratie van verschillende overlappende connectie technieken met elkaar toe te staan.

Afgezien van een door KPN “hooguit” verstrekte Box 12, waar je de ATA / VOIP diensten op die modem/router zou kunnen uitschakelen, en dan eigen  VOIP apparatuur zou kunnen inzetten.

Niet "zou kunnen uitschakelen" maar "kunt uitschakelen".

Verder vraag ik me af wat je bedoelt met "hooguit". Ik kan de betekenis van dat woord in die zin niet plaatsen.


Als je het niet begrijpt (wat ik ten zeerste betwijfel), jammer dan.
Het is hier geen Nederlandse taalles.  Dit soort overbodig taal-gezever zit niemand op te wachten.


Afgezien van een door KPN “hooguit” verstrekte Box 12, waar je de ATA / VOIP diensten op die modem/router zou kunnen uitschakelen, en dan eigen  VOIP apparatuur zou kunnen inzetten.

Niet "zou kunnen uitschakelen" maar "kunt uitschakelen".

Ik zou hetzelfde geschreven hebben als @Babylonia. Dit om aan te geven dat het zou kunnen, maar geen realistisch scenario is. Het kan wel, maar het bied geen oplossing. 

En met "hooguit" bedoelt @Babylonia denk ik dat KPN waarschijnlijk de Experiabox v10 niet om gaat ruilen voor een KPN Box.