Skip to main content

Hallo, 

Ik heb een vraag. Ik heb een helium miner thuis staan met als status ‘relayed’. Om dit op te lossen wordt het volgende aangegeven:

“We recommend enabling TCP Ports 44158 in both directions in your router. Check your Router's manufacturing instructions on how to open ports 44158.“

dit heb ik gedaan.

  1. Access controle - port forwarding - add rules manually (gegevens ingevuld) - add
  1. IPv6 Pin-holding - (gegevens ingevuld) - add
  2. DMZ - enable: ON - local host (helium miner) - apply

Na deze stappen heb ik gekeken op: portchecker.co. Hier is te zien dat mijn poort nu open is. Alleen de ‘relayed’ status gaat maar niet weg. 
 

weet iemand hier raad mee?

Uitleg voor oplossen ‘relayed’ status helium miner:

https://docs.helium.com/troubleshooting/network-troubleshooting/

 

Nooit dmz aanzetten. Voor zoiets.


Bij vorige pogingen bleef de poort dicht tot dat ik deze aan had gezet. Nu staat DMZ weer uit en is de poort nog open. Alleen ‘relayed’ blijft maar staan 


Met "relayed" is ook niks mis. Dat betekent "doorgegeven" in het Nederlands. Dat is precies wat de KPN Box doet. Die geeft het verkeer vanaf internet door aan apparaten in het lokale netwerk. Als u dat weg wilt hebben, dan zou u de KPN Box er tussen uit moeten halen en die miner rechtstreeks aan het glasvezelmodem moeten hangen. Of aan een dsl modem in bridge modus indien u een dsl verbinding heeft. Maar dat is niet zo handig. Want andere apparaten in huis hebben dan geen internet meer.


‘relayed’ heeft geen invloed op je mining winsten, maar je wordt uit de consensusgroep gezet als je status ‘relayed’ staat.

 

‘Status relayed’ kan van invloed zijn op de verdiensten van anderen aan wie je uitdagingen uitgeeft.  Als een doorgestuurde hotspot een uitdaging uitgeeft, kan de uitgedaagde eindigen met nul getuigen omdat de getuigen hun resultaten niet naar de uitdager kunnen uploaden omdat deze zich achter een firewall bevindt.

 

Ik dacht zelf dat dit opgelost zou zijn door poort 44158 open te zetten aangezien helium dit zelf aangeeft. 
 

Mijn vriend heeft zijn poort op zijn router open gezet en nu is zijn relayed status weg. Ik snap alleen niet waarom dit niet lukt met de box 12 van kpn. Ik zou als nog dit willen open zetten zonder direct aan de lastezel te verbinden


Laat eens een screenshot zien van de port-forwarding. Laat je het veld “External host” wel leeg?


 


Hoi @Helium miner, welkom op ons forum!

@Nick83 en @RBxx hebben je al een eind op weggeholpen zie ik!
Inhoudelijk heb ik hier niet zoveel verstand van, had je de onderstaande topics ook al gezien?

 


Ja ik heb alle reacties op het forum over dit onderwerp doorgelezen maar niemand komt tot een oplossing. Ik heb poort 44158 open gezet en kan dit ook bevestigen via de poortchecker.co. Alleen mijn miner blijft aangeven dat er ergens in het kpn modem nog steeds iets dicht staat waardoor relayed status blijft. Bij de meeste providers en routers gaat status relayed weg zoals bij mijn vriend. Alleen bij alle kpn modems (box 12 in dit geval) gaat er iets mis 


Ja ik heb alle reacties op het forum over dit onderwerp doorgelezen maar niemand komt tot een oplossing. Ik heb poort 44158 open gezet en kan dit ook bevestigen via de poortchecker.co. Alleen mijn miner blijft aangeven dat er ergens in het kpn modem nog steeds iets dicht staat waardoor relayed status blijft. Bij de meeste providers en routers gaat status relayed weg zoals bij mijn vriend. Alleen bij alle kpn modems (box 12 in dit geval) gaat er iets mis 

Kan jij eens screenshots plaatsen van de instellingen die jij op jouw Experia/KPN Box hebt doorgevoerd t.b.v. de die miner?

Plaats ook eens een screenshot van de melding op die miner dat er nog iets dicht staat.



 

Dit is de link die verteld dat poort 44158 moet worden opengezet. https://docs.helium.com/troubleshooting/network-troubleshooting/


 

Deze schermafdruk, komt die van de KPN Box? Lijkt er qua lay-out wel zo uit te zien. Maar dat duimpje heb ik nog nooit gezien. 


Ja alle foto’s op de laatste na zijn van de kpn box 12


Na deze laatste foto van was mijn poort open 


@Helium miner 

Waarom heb je 2 regels aangemaakt?

Het is de bedoeling dat je de poort alleen voor het Helium device openzet en niet naar je pc/laptop.


Krijgt die miner zijn IP adres van de DHCP server van de V12?

Heb je een DHCP reservation gemaakt zodat het IP adres van die miner niet meer zal wijzigen?


Die zijn allebei voor mijn helium. Een is mijn MAC adress voor de helium ethernet kabel en de ander voor de Mac die verbonden is met WiFi mocht dit veranderen


Het op adres heeft de miner zelf. Dus die komt niet vanuit de V12 box


Het op adres heeft de miner zelf. Dus die komt niet vanuit de V12 box

Zou je dat dan eens anders willen configureren en er voor zorgen dat de miner wel zijn iP adres van de DHCP server gaat krijgen.

 

Die zijn allebei voor mijn helium. Een is mijn MAC adress voor de helium ethernet kabel en de ander voor de Mac die verbonden is met WiFi mocht dit veranderen

Zijn dit IPv6 pinholes?


Ook ik heb een miner. Kerlink istation.

Hetzelfde probleem doet zich ook hier voor.

Poort 44158 forwarded. Uiteraard op zijn toegewezen local ip Adress.

Ook staat dit ip adress reserved in de DHCP.

Helaas blijft min er op relaxed staan.

Alle verbindingen qua bedrading getest en ok.

In de log file valt mij op dat de poort waar hij in zit op onbepaalde tijden de verbinding op deze poort uit gooit en binnen 1 minuut weer verbinding maakt. Zeeeeer vreemd. Rare box 12.

Weet iemand een oplossing?

Gr. Heliumot


Relaxed moet zijn relayed. En min er is miner…

 


Plaats eens screenshots van alle instellingen die je op jouw Experia/KPN Box heb doorgevoerd t.b.v. de miner.


Hier de foto's

 


De poorten 22, 80 en 443 hoeven niet geforward te worden.

Wat geeft https://canyouseeme.org als resultaat op TCP poort 44158?


Poort 44158 geeft canyouseeme aan als open.

Success: I can see your service on   XX.XXX.XX.XX   on port (44158)
Your ISP is not blocking port 44158

Poorten 22, 80 en 443 zijn niet geforwarded zoals je ziet.

Heb deze als test voor een bepaalde tijd geactiveerd. Maar relaed ging hier ook niet door weg.


De port-forwarding werkt dus prima.

Wat is dan het probleem?

Je noemt iets als "relayed" maar wat is daar het gevolg van?