Skip to main content

Hallo, 

Ik heb een vraag. Ik heb een helium miner thuis staan met als status ‘relayed’. Om dit op te lossen wordt het volgende aangegeven:

“We recommend enabling TCP Ports 44158 in both directions in your router. Check your Router's manufacturing instructions on how to open ports 44158.“

dit heb ik gedaan.

  1. Access controle - port forwarding - add rules manually (gegevens ingevuld) - add
  1. IPv6 Pin-holding - (gegevens ingevuld) - add
  2. DMZ - enable: ON - local host (helium miner) - apply

Na deze stappen heb ik gekeken op: portchecker.co. Hier is te zien dat mijn poort nu open is. Alleen de ‘relayed’ status gaat maar niet weg. 
 

weet iemand hier raad mee?

Uitleg voor oplossen ‘relayed’ status helium miner:

https://docs.helium.com/troubleshooting/network-troubleshooting/

 

Bij relayed krijg je minder rewards

hier enige uitleg….

If a Hotspot is being relayed, it means its internet connection, and so data transmission, is being relayed through another Hotspot on the network. When this happens, it may not be able to participate in some Helium features either as a challenger, or challengee, which may lead to failure to witness, which can negatively affect your mining and earning. 

 

Heb meerdere miners…

Alleen bij kpn met experiabox hoor ik dat deze altijd status relayed geeft


Hier een link met nog specifiekere uitleg.

https://medium.com/alpine-capital-markets/with-individual-helium-hotspot-relay-issues-compounding-as-the-network-grows-heading-into-2022-9168a7dc3d13


Als ik de "handleiding" goed begrijp dan zou de oplossing voor het relayed zijn van een miner het forwarden van TCP poort 44158 zijn en dat is precies wat bij jou succesvol doorgevoerd is.

Wat je nog wel zou kunnen doen is zowel de V12 als de miner opnieuw starten.


Ook gooit box 12 de lan verbinding (ongeacht welke poort)

de LETH voor maximaal 1 minuut eruit (random) tot maximaal 3x per dag.

Dat kan ook relayed veroorzaken. Mijn kabelverbinding meerdere keren getest.

Ik zie de oorzaak dan ook vanwege box 12

Vandaar deze melding

Ik sta voor elke suggestie open


Ook ik heb mijn kabels getest. En heb Poort 44158 paar keer opnieuw geopend en als test ook poort 22, 80 en 443 geopend. Ik heb mijn miner opnieuw opgestart en ook de Experia box 12. En dit probleem blijft zich voordoen. Ik zie dat iedereen die vragen stelt over dit ontwerp m.b.t box 12 en relayed status de zelfde problemen heeft en niet verder komt. Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen 


Als canyouseeme.org de poort als open aangeeft dan is daarmee de verbinding op die poort een feit en zal je de oorzaak dus echt elders moeten gaan zoeken.

 

De enig andere mogelijkheid is dat die miner wellicht o.b.v. IPv6 werkt en dan zal er dus ook voor IPv6 een "port-forwarding" (pinhole) vastgelegd moeten worden of zal IPv6 uitgezet moeten worden op de Experia/KPN Box of de miner zelf.


Hallo WJB

IPv6 was inmiddels al uitgeschakeld. Maar had na enige dagen nog geen effect.

Volgende actie ondernomen:
Van LAN Poort 3 naar LAN poort 1 gezet. 24 uur later naar LAN poort 2

Vervolgens was melding relayed verdwenen.

Of het daaraan gelegen heeft weet ik niet. Maar inmiddels is relayed status tot op heden niet meer terug gekomen. Wel bijzonder. Misschien is LAN poort 3 corrupt.

Als iemand weet of dat mogelijk is….. Laat maar weten

Ik hou jullie op de hoogte van de status van deze meldingen.


Ik denk niet dat het iets te maken heeft gehad met het omzetten van de éne naar de andere LAN poort maar dat het puur een kwestie van tijd was.


Hallo WJB

IPv6 was inmiddels al uitgeschakeld. Maar had na enige dagen nog geen effect.

Volgende actie ondernomen:
Van LAN Poort 3 naar LAN poort 1 gezet. 24 uur later naar LAN poort 2

Vervolgens was melding relayed verdwenen.

Of het daaraan gelegen heeft weet ik niet. Maar inmiddels is relayed status tot op heden niet meer terug gekomen. Wel bijzonder. Misschien is LAN poort 3 corrupt.

Als iemand weet of dat mogelijk is….. Laat maar weten

Ik hou jullie op de hoogte van de status van deze meldingen.

Wat waren de stappen die je hebt doorlopen om uiteindelijk de “relayed” status weg te krijgen? Ik heb van alles geprobeerd maar bij mij blijft de statie relayed. 


Beste Helium miner….

Als eerste! Sorry voor de late reactie.
Geduld, geduld en nog eens geduld.

Check op heliumtracker.io . Deze site is vrij up to date.

Als je al rewards krijgt, dan  is jou miner not relayed.

Krijg jij rewards?