Skip to main content

Mijn modem is vervangen. Ik heb toen zelf een port forward ingesteld. Een paar dagen later bleek er een forward bijgekomen naar poort 7547 van de settop box. Het externe adres was 147.7.224.170, een adres toegewezen aan de universiteit van Budapest. Hoe is dit mogelijk?

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Welkom op het forum @BobGunzel. Ik heb wat onderzoek voor je gedaan maar kan zo geen reden vinden waarom dit ineens heeft kunnen ontstaan. Wel wil ik je aanraden een reset te doen of handmatig het modem opnieuw in te stellen. Op deze pagina kan je hier informatie over vinden. 


Hallo @BobGunzel 

Om onderhoud, beheer en updates door KPN mogelijk te maken, wordt voor ieder KPN device automatisch een port forward ingesteld. Er wordt standaard naar elke tv ontvanger een poort open gezet. Dit hoort zo. Je kunt het verwijderen, maar een poosje later staat de poort weer open.

Alleen het KPN beheersysteem 145.7.224.170 heeft toegang tot deze poort.


Dat zou dan betekenen dat er een soort master login voor het modem is ingesteld. Maar dan nog begrijp ik dat ip adres niet van de uvi Budapest.

Bob


Dat zou dan betekenen dat er een soort master login voor het modem is ingesteld. Maar dan nog begrijp ik dat ip adres niet van de uvi Budapest.

Dat is helemaal geen IP adres uit Budapest maar "gewoon" van het beheerplatform van KPN.


Hi @BobGunzel als je het juiste ip-adres 145.7.224.170 opzoekt, kom je wel bij KPN terecht !