Skip to main content
Vraag

Port forward werkt niet meer na update en ik ben de komende maanden niet thuis

• 2 april 2025
  • 8 reacties
  • 64 keer bekeken

Hoe stel ik de modem opnieuw in?

Zonder toegang tot mijn lokale netwerk?

Ik ben Niet blij met deze update. Port forward is toch wel een vrij cruciale functie die altijd moet worden overgenomen bij een update.

Ik heb de app geinstallerd om in ieder geval mijn ip te controleren en deze is niet veranderd.

8 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7077 reacties
  • 4 april 2025

Ik vrees dat dit niet op afstand is te realiseren ​@Mafketel. De software update is dusdanig van aard dat de instellingen opnieuw in de interface moeten worden geplaatst. En dat moet ter plaatse is er iemand anders die dat in orde kan maken? 

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 5 april 2025

Als er iemand ter plaaste was dan had ik lokaal toegang en was dit al opgelost.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7077 reacties
  • 7 april 2025

Helder. Ik vrees dat ik dan even geen alternatief voor handen heb ​@Mafketel .

• 5981 reacties
  • 7 april 2025

Ahum, dus kpn mag/kan het wel (op afstand) in de war schoppen maar mag/kan/wil het niet (op afstand) oplossen ?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7077 reacties
  • 9 april 2025

Onze modems zijn gericht op een breed publiek Kees en moeten periodiek van een update worden voorzien. Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een ander modem als er een specifieke  use case voor is. 

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 12 april 2025

Persoonlijk zou een update die dermate ingrijpend is mischien een optin optie moeten krijgen.

Of op de mijn kpn pagina de mogelijkheid om dit soort extreem ingrijpende updates niet automatisch te laten installeren, maar handmatig.

Deze hele update was helemaal geen probleem geweest 3 weken terug bijvoorbeeld. had ik handmatig zeker geupdate na een smsje.

Ik had ook reverse ssh proxy in kunnen stellen, had er al een paar keer over na gedacht maar nooit gedaan.

Ik had mijn servers niet kunnen bereiken maar een klein pctje wel die dhcp draait wel en vandaar had ik de servers wel weer aan de praat gekregen.

Nu helaas een …… , en zo ook bij andere mensen.

• 5981 reacties
  • 12 april 2025

Het doet mij voorkomen dat je er aardig in thuis bent, ik niet zo, daar heb ik goede hulp voor.
Dan toch maar overgaan op (bv) een fritzbox ?

• Auteur
  • Topper
  • 15 reacties
  • 14 april 2025

Ik ga bijna denken dat er mensen met fritzbox aandelen op het forum zitten ;)

Reageer