Skip to main content

Laatst probeerde ik te port forwarden voor mijn minecraft server op poort 25565 (normale mc port) op mijn experiabox v10A. Ik had dus de port forwarding ingesteld op een van mijn vast gereserveerde DHCP interne IP adressen. dit was 192.168.2.7 en dit was voor een vaste met lan aangeslote PC. toen ik mijn port forwarding ging doen en ik alles goed in had gevuld (zie Foto1). ik dacht dat ik het niet goed had ingevuld, maar het bleek dat het IP adres automatisch naar mijn tweede router over sprong en daardoor werkte het forwarden voor die specefieke PC niet zie foto #2. Ik heb hier al 3 dagen mee zitten klooien en het werkt maar niet, dus hoop ik jullie hulp in te kunnen schakelen. ik heb wel wat gevonden dat misschien van pas kan komen.

 

Ontdekkingen:

Als mijn tweede (netgear nighthawk router) aangesloten zit op het netwerk, dan zal elk IP dat ik heb ingevoerd (behalve de twee bovenste) over springen naar dat IP adress.

Ookal zet ik de netgear op een vast/statisch IP het probleem blijft bestaan.

Op mijn netgear router staan de poorten niet open.

Na het resetten van de Netgear router blijft het probleem.

Dit probleem blijft ookal voer ik een poort in van 30 of van 9188 tot 25567, hebt blijft overspringen naar het IP adress van de tweede router.

Mijn DMZ op de v10A is niet ingesteld

Allebij de routers geven NAT’s uit dus mijn netwerk bestaat niet uit een nighthawk in AP modes, maar hij staat in Router modus. dus mijn netwerk is Dubbel NAT en dus Dubbel DHCP. dit kan ik niet veranderen, dus hoop ik dat als dit het probleem is er nog een alternatieve oplossing is.

Het IP adress van de port forward gaat niet meteen over naar het IP adress van de router. het duurt volgens mijn metingen max tot net iets minder als 1 minuut.

 

mijn hypothese is dat er iets in mijn v10A zit wat het mac adres onthoud en daar iets mee doet. Wat weet ik niet, maar misschien heeft het er mee te maken.

 

Ik hoop dat deze geweldige community mij hiermee kan helpen! Alvast bedankt en heel erg bedankt dat u de tijd neemt om een onbekende man op het internet te helpen!

 

met vriendelijke groet,

Rik den breejen

Update:

Ik vond dit artikel van KPN over veranderende port forwards, zou dit het kunnen zijn? moet ik een firmware update doen? en zo ja hoe moet zo iets? op het moment heb ik v5.00.20 build190 dus het zal sowieso stap naar een nieuwer stuk firmware zijn!
https://forum.kpn.com/internet-9/firmware-update-v10a-v5-00-31-build420-485099

Foto #1

Foto #2

 

Hi @OnlineBoy, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

In dit gevalletje zou ik een beroep willen doen op de kennis van onze superusers @Nick83 en @wjb..

Mijn collega geeft nog wel aan:
Een vast IP-adres geef je in de V10a niet op het apparaat. Je logt in op de webinterface , gaat naar vgm netwerk> LAN DHCP> DHCP bonding. Daar vul je het Macadres in van het apparaat en slaat het op. Hierna wijzigt het IP adres niet meer.

In het topic van wjb over port forwarding kan je ook heel veel informatie vinden.

Tegenwoordig kan je ook zelf een Fritz Box aansluiten in plaats van een Experia Box. Alle ins en outs weten hierover? Check dan dit verzameltopic!


Begrijp ik nu goed dat jouw V10a nog niet op de nieuwste firmware versie zit?


De server zit dus achter de Netgear router? Het ip adres van de Netgear router is 192.168.2.80? Wat is 192.168.2.7 dan voor ip? Al eens op de Netgear router ingelogd? Wat is het ip adres van de server? Niet 192.168.2.7, want dat kan niet eens als die server achter de Netgear router zit.


Begrijp ik nu goed dat jouw V10a nog niet op de nieuwste firmware versie zit?

Jep, het lag aan de versie van de router zijn firmware, niet aan iets anders


De server zit dus achter de Netgear router? Het ip adres van de Netgear router is 192.168.2.80? Wat is 192.168.2.7 dan voor ip? Al eens op de Netgear router ingelogd? Wat is het ip adres van de server? Niet 192.168.2.7, want dat kan niet eens als die server achter de Netgear router zit.

Het blijkt dus dat het port forwarden wel goed was gegaan, maar het probleem lag aan dat de KPN router zijn de port forwarding veranderde naar een ander IP adres. DIt was een voorkomend probleem in een bepaalde versie van de router en mijn probleem was dus upgelost door een firmware update


Fijn om te lezen dat het opgelost is @OnlineBoy! :relaxed:


Reageer