Skip to main content

We hebben alle stappen doorlopen voor het installeren van de ELRO camera. Deze werkt nu op het interne wifinetwerk ook draadloos. Echter lukt het niet om te port forwarden. We doen dit via http://192.168.2.254. Hier inloggen en via ‘application’, ‘port forwarden’. Daar hebben we een nieuwe applicatie toegevoegd via het ip-adres van de camera. Vervolgens poort 88 toegevoegd en nu staat de ELRO hiertussen. De camera werkt via de app op het interne WIFI netwerk, ook als we als IP-adres het IPadres van de experiabox invoeren. Als ik mijn telefoon vervolgens van de wifi haal en op 4G probeer beeld te zien werkt dit niet… Er is dus waarschijnlijk iets mis gegaan met het port forwarden maar ook na veel topics hier te hebben gelezen komen we er niet uit wat het probleem kan zijn… Kan iemand me aub helpen? 

 

 

Hoi, Annabo, welkom op het forum! Ik begin even bij het begin, hoe heb je de app ingesteld, wat heb je ingevuld in onderstaande velden?

 

 


Hi Erik, bedankt voor je reactie! Bij die velden staat als naam ELRO, protocol TCP en bij de onderste vier velden staat overal 88. 


Prima, dank je. Hoe bekijk je op de telefoon de camerabeelden? Is dat een specifieke app, of ga je in een browser naar het IP adres?


Waarom gebruik je TCP poort 88, standaard wordt toch TCP poort 80 gebruikt?

Heb je een DHCP binding gemaakt voor die camera zodat het IP adres niet meer zal wijzigen?

Je zegt dat het wel werkt als je via wifi jouw de camera op jouw publieke IP adres benadert.

Dat zou betekenen dat alles goed is ingesteld en dat de oorzaak dan waarschijnlijk in 4G gezocht moet worden.

Ben je in staat om ook eens te testen via een wifi netwerk van de buren, kennissen of je werk. (Wel anderhalve meter!!!) Gaat dat ook goed?

Bij welke provider heb je jouw mobiele abonnement lopen?

Welke apn staat op de telefoon ingesteld?


Hi! Via de app van ELRO kijken we de camerabeelden. Daar voeren we het ip adres is van de experiabox en dan werkt het gewoon. We hadden eerst poort 85 maar we zagen dat dat niet handig is en las op het forum dat iemand anders poort 88 had gebruikt… vandaar maar als poort 80 beter is wijzig ik dat! Een ander WiFi netwerk hebben we geprobeerd maar ook dat lukt niet… zelfde als de 4G. De DHCP verbinding... geeeeen idee hoe dat moet 😞 wellicht dat daar het probleem zit? 
 

heel erg bedankt voor jullie reactie! 


Dat poortnummertje maakt niet zo veel uit en het is in ieder geval niet de oorzaak van het probleem. Mijn policy is echter om op het apparaat zelf altijd de standaard poorten te gebruiken en eventueel om te zetten naar een andere poort in de port-forwarding.

Als de standaard poort van de camera TCP poort 80 zou zijn dan zou ik dat dus zo laten en in de port-forwarding bij "Start en end mapping port" 80 invullen.

Bij de "Start en End port" zou je dan 85, 88 of een andere waarde kunnen gebruiken en dat is dan de poort waarmee je de camera via Internet kunt benaderen.

 

Wat mij bevreemdt is dat je zegt dat het wel werkt als je in die app via jouw eigen wifi de camera benadert op jouw publieke IP adres terwijl het niet werkt als je dat doet via een ander wifi netwerk. Dat botst een beetje met elkaar en zou niet moeten kunnen. Het is of allebei wel of allebei niet.

Wat zijn de eerste twee getallen van jouw publieke IP adres? (Niet hier jouw hele publieke IP adres tonen!)

 

In de V9 is een scherm waar je DHCP bindings kunt vastleggen.

Wel belangrijk om dat te doen immers als het IP adres van jouw camera verandert dan werkt de port-forwarding niet meer. Het is echter nu niet de oorzaak immers de camera staat nu, neem ik aan, gewoon nog netjes op 192.168.2.13.