Skip to main content

Via de klantenservice naar die forem gezonden.
We hebben de nieuwe modem gekregen.

Onze Pc/server kan wel op internet maar port forewarding naar de server lukt niet vanuit het modem

in instellingen van modem zie je pc naam met ander ipadres dan de blauw gemarkeerde regel in het andere programma.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Vreemd dat die “Advanced” IP scanner IP adressen in het subnet 192.168.20.0/24 toont.

Ik vertrouw de waarden daarom ook niet en zou dus maar uitgaan van het IP adres dat op de V12 vermeld wordt.

Het is toch overigens niet zo dat op die apparaten zelf hard een IP adres is ingesteld, deze krijgen toch wel hun IP adres automatisch via DHCP?

 

Kan je eens een screenshot plaatsen van de port-forwarding die je op de V12 aangemaakt hebt?


Hallo @wjb , dat komt omdat @Dave316 zelf dat zoekcriterium in de scanner heeft opgegeven, zie links boven onder het woord scannen.

 


Hallo @wjb , dat komt omdat @Dave316 zelf dat zoekcriterium in de scanner heeft opgegeven, zie links boven onder het woord scannen.

Ik snap dat @Dave316 dat als zoekcriterium ingegeven heeft, maar dat zou betekenen dat er geen apparaten gevonden zouden mogen worden immers de IP adressen van apparaten achter de V12 beginnen allemaal met 192.168.2.

Vandaar mijn vraag. 


 


Kan jij, terwijl je aangesloten bent op het (wifi) netwerk van de V12, naar http://192.168.2.81?

Zo nee, is de netwerk aansluiting van die server wel ingesteld als “Privé”?


De server krijgt volgens het modem een 2 adres maar op de server is het een adres in de 20 reeks. Alles staat op dhcp, dus geen vaste adressen. Advanced ip scanner geeft 0 resultaten als op de server naar nummers in de 2 range wordt gezocht. Gateway op de pc's is 192.168.20.1 en als ik die in de browser open kom ik op een pagina van pfsense. Maar dat is niet door ons ingesteld en heb daar geen inloggegevens van. 


Begrijp ik goed dat jij achter jouw V12 een pfSense “router” hebt hangen en dat die server weer achter die pfSense staat?

Zo ja, wat is het WAN IP adres van die pfSense “router”?


Er is juist Geen pfsense router voor zover we weten. Zit dat in de nieuwe experiabox? 


Er is juist Geen pfsense router voor zover we weten. Zit dat in de nieuwe experiabox? 

Wat is die 192.168.20.1 dan voor een apparaat?

Plaats eens een screenshot van de netwerkadapter instellingen op die server.

En plaats ook eens het resultaat van het commando ipconfig /all uitgevoerd als administrator in een CMD box. 


 


Dit is waarschijnlijk niet het resultaat van die ipconfig /all uitgevoerd op die server.

Ik had het er niet expliciet bijgezegd, maar dat is waar ik naar op zoek ben.


Excuses.  Deze is vanaf de server

 


Ik ben heel benieuwd wat voor een apparaten de 192.168.20.1, 192.168.20.2 en 192.168.20.3 zijn.

Het is frappant dat dit apparaat in dezelfde IPv6 prefix gebruikt als alle andere apparaten in jouw LAN van de V12 maar dat voor IPv4 er een andere DHCP server (192.168.20.3) gebruikt wordt en er ook een andere gateway actief is (192.168.20.1).


Er staan 1 PC/servier (WIN10) en 4 computers (Win11)  en 1 netwerkprinter en 1 swtich. That's it.


Heeft die server stackhosting.nl er niets mee te maken @wjb ?

 


De discussie valt helaas een beetje stil.  Ben jij al wat verder opgeschoten, @Dave316 ? 


Hallo Erwin, Ja probleem gevonden. Er bleek een andere router aangesloten te zitten, die de conflicten gaf. 


Er bleek een andere router aangesloten te zitten, ...

Dus toch. :sunglasses: