Skip to main content

dus ik moest mijn kpn box 12 resetten want ik kon niet meer inloggen op de mijnmodem.kpn website maar de https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ website werkte wel (vond ik uit nadat ik het had gereset) maar nu heb ik dus de modem gereset en werkt mijn port fowarding niet meer (voordat ik hem had gereset werkte hij wel) maar nu gewoon niet meer ik heb van alles geprobeerd de firewall staat al aan en dit is hoe die er nu uit ziet

 

De server in de DHCP instellingen een vast adres gegeven ? Apply gedrukt en bevestiging gehad ? Firewall ddos protectie uitgezet ? 

Kunt de server ook in DMZ zetten dat scheelt een hoop geklooi. 


De server in de DHCP instellingen een vast adres gegeven ? Apply gedrukt en bevestiging gehad ? Firewall ddos protectie uitgezet ? 

Kunt de server ook in DMZ zetten dat scheelt een hoop geklooi. 

DMZ zou ik liever niet doen. 


En als je je buiten IP van kpn invult op de external host ?


De server in de DHCP instellingen een vast adres gegeven ? Apply gedrukt en bevestiging gehad ? Firewall ddos protectie uitgezet ? 

Kunt de server ook in DMZ zetten dat scheelt een hoop geklooi. 

DMZ zou ik liever niet doen. 

beter niet, maar dan kun je wel zien of het dan wel werkt. Ik gok ook maar dat het aan de server pc zelf ligt.


Kunt de server ook in DMZ zetten dat scheelt een hoop geklooi. 

Dat is uit den boze, dat moet je nooit maar dan ook echt nooit doen.


En als je je buiten IP van kpn invult op de external host ?

De moet je juist leeg laten (*) als je wilt dat de Minecraft server vanaf het hele Internet benaderd kan worden.


Kunt de server ook in DMZ zetten dat scheelt een hoop geklooi. 

Dat is uit den boze, dat moet je nooit maar dan ook echt nooit doen.

Overdrijven is ook een vak. Het maakt weinig uit als je de poorten op je pc niet open zet en de firewall instelt. 


En als je je buiten IP van kpn invult op de external host ?

De moet je juist leeg laten (*) als je wilt dat de Minecraft server vanaf het hele Internet benaderd kan worden.

In principe wel, maar toen ik lang geleden een minecraft server draaide hielp dit wel. Zou niet moeten, maar firmware van modems is niet altijd wat het moet zijn. Met die ster geef je aan dat elk IP geforward wordt naar de interne server, terwijl alleen het buiten IP doorgesluisd hoeft te worden. Sommige modem/routers gebruiken dit ook om de forwarding van WAN naar LAN aan te geven. 


ik heb de server dus laten werken op een van mijn pcs maar het werkt nog steeds niet op de andere

 


Kunt de server ook in DMZ zetten dat scheelt een hoop geklooi. 

Dat is uit den boze, dat moet je nooit maar dan ook echt nooit doen.

Overdrijven is ook een vak. Het maakt weinig uit als je de poorten op je pc niet open zet en de firewall instelt. 

op mijn andere pc werkt de server wel en ik heb alleen maar de firewall ingesteld maar op deze pc waar ik de problemen heb is nog niet gefixt


Heb je die portforwarding er al uit gegooid en opnieuw gedaan?  Doet hij het wel als hij in dmz staat ? Klopt het IP ? Dmz is om uit te sluiten dat het aan het modem ligt en niet aan je pc. Kan je via je interne IP-range wel connecten of via dezelfde pc ? Je begrijpt dat je niet 2x dezelfde port naar 2 verschillende pc kan forwarden ?


Kunt de server ook in DMZ zetten dat scheelt een hoop geklooi. 

Dat is uit den boze, dat moet je nooit maar dan ook echt nooit doen.

Overdrijven is ook een vak. Het maakt weinig uit als je de poorten op je pc niet open zet en de firewall instelt. 

op mijn andere pc werkt de server wel en ik heb alleen maar de firewall ingesteld maar op deze pc waar ik de problemen heb is nog niet gefixt

Dan zou het ook iets lokaals op de PC kunnen zijn helaas. Is het nog gelukt?