Skip to main content

Dag,

Ik heb 2 ip-camera's (Foscam) met eigen verschillend ip-adres en zelfde poortnummers.

Ik heb a) op 192.168.2.133 en poortnr 88 én

Ik heb b) op 192.168.2.172 en poortnr 88.

 

De a) heb ik geportforward en kan ik dus vanuit buiten (vanaf werk) benaderen; heb tcp/udp gekozen en enable (groen vinkje).

 

De b) wil ik ook port-forwarden, maar ja, beide poort 88, dus een conflict, wat logisch is.

 

Ergo, kan mijn 2e ip-camera d niet bereiken vanuit een andere plek dan thuis.

 

Hoe kan ik beide camera's toch bereiken. Kan de camera geen eigen poortnummer geven, dus dat is geen optie.

 

Hier los je dit op?

 

Heb een wat ouder kpn modem, nog in het Engels, de VGV7519.

 

Alvast bedankt voor evt hulp, uitleg en/of oplossing.

 

Bart

Hallo @abcbouma 

 

Bij Public port vul je dan b.v. 89 in bij camera 2, dan kan je camera 1 via poort 88 bereiken en camera 2 via poort 89 als je vanaf een externe locatie wil verbinden.

Bij de LAN ports van camera 1 & 2 vul je wel 88 in.

 

Het modem wat je hebt is toch een Experiabox V8, je weet hopelijk wel dat dit modem niet meer ondersteund wordt en je hem kan omruilen, je kan dat via de omruiltool doen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm


Het is wellicht veiliger op twee poorten in een veel hogere range te nemen 8810, 8811 of bijvoorbeeld 50588 en 50589 en die te forwarden naar 88  op de twee interne camera’s 

88 is een veelgebruikte poort voor meen ik xbox, en er zijn nogal wat poortscanners die zien of die open staan. 


Dag GeSp,

 

Je bent een TOPPER!!!

 

Het werkt zoals je het hebt uitgelegd!!!

 

Was het spoor kwijt en al 2 uren bezig met proberen en maar proberen......pffff. Bijna hoofdpijn van.

 

Het werkt nu als de welbekende trein, dus dank, dank, dank.

 

Dat het een Experia V8 is, weet ik, niet dat de ondersteuning al is afgelopen. Maar het witte modem past a) zo mooi in de vensterbank hier en b) ik ben blij dat alles werkt......... (ben bang dat ik tegen 'problemen' oploop bij omruiling.......).

Maar misschien toch slim om hem eens om te ruilen ivm veiligheid/hacken misschien (waarom neemt kpn dit initiatief eigenlijk niet, maar dat terzijde).

 

Hé, nogmaals, mijn dank is groot en de camera's werken (wel fijn omdat er hier in de buurt regelmatig wordt ingebroken).

 

Met vriendelijke groet,

Bart

 

 


Dag EAZ1964 ,

Bedankt voor je reactie. Is misschien ook een goed idee. Thanks!

Gr,

Bart