Skip to main content

Ik ben bezig met een minecraft server te port forwarden alleen ik kan mijn ipv4 niet vinden en degene die ik heb gevonden doet het niet. Hoe kan ik dit verhelpen? Hij zegt invalid ip adress maar het is wel het ipv4 die ik moet gebruiken.

 

Hallo @Sven Visser 

 

In een Box 12 kan je geen 192.168.68.x ip-adres hebben, dat is standaard altijd een 192.168.2.x ip-adres.

Daarom krijg je ook die foutmelding.

 

Is dat de enige ethernet adapter in die PC of heb je er nog 1 inzitten?

Dan moet je kijken wat er bij de andere staat en of die wel in de juiste ip-range valt.

 

Of heb je soms een 2de router achter de Box 12 hangen met die ip-range?

Je moet dan eerst de poort forwarden naar die 2de router en in de 2de router hem forwarden naar dat 192.168.68.60 ip-adres.


Hallo @GeSp , dank voor je reactie.

Ja wij hebben nog tp links in huis waarmee het wifi signaal word versterkt. Moet ik daarop dan ook port forwarden? Ik heb wel 1 internet kabel in mijn pc zitten. Ik heb even gekeken en bij tp link kan ik niet port forwarden. Ik heb er wel een ip adress gevonden die ik waarschijnlijk moet invullen, alleen hij doet het nog steeds niet. Moet ik nogmaals port forwarden?


Wat voor TP-Links heb je precies en hoe is 1 en ander aangesloten?

 

Als je b.v. een TP-Link router hebt die via de WAN poort op de Box 12 is aangesloten zal je i.d.d. in die TP-Link router ook een forward in moeten stellen naar je minecraft PC en in de Box 12 stel je dan een forward in naar die TP-Link router, die zal aan de WAN zijde dan zo'n 192.168.2.x adres hebben.

 


Wij hebben deco x60 en dat zijn volgens mij alleen maar wifi boosters die gewoon via wifi en stroom aangesloten zijn


Welk ip-adres staat er in dat ipconfig plaatje wat je gepost hebt als Default Gateway?

Op welke router kom je terecht als je vervolgens dat ip-adres in een webbrowser invoert?


Ik kom dan op die van tp link terecht en ik heb al gekeken maar hier kon ik niet port forwarden. Ik zie dit.

 


Het moet wel mogelijk zijn volgens hun support pagina's.

Bij Advanced kan je dat ook niet instellen?

Hier staat dat het via de app zou moeten kunnen: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1797/ en dat is dus ook via de Advanced knop.


Ik zag dat er ook nog een oude port forward in stond van de minecraft server. Ik heb deze verwijderd en de nieuwe erin gedaan op de telefoon. Ik ga zo kijken of het werkt. Dit was op de app, op de website kon het niet.

 

 


Top hij werkt danjewel!!!!


Mooi zo!