Skip to main content

hoi, ik probeer mijn mc server te portforwarden op de experia box V10. ik heb ook een mesh systeem verbonden met de xperia box. ik heb via de app de mesh systeem ge portforward en ook de xperia box v10 maar nogsteeds kunnen mijn vrienden niet verbinden. ik had ook geprobeerd om de mc server te hosten op de verbinden van de xperia box inplaats van de mesh systeem maar dat werkde ook niet. voodat ik ging verhuizen kon ik wel port forwarden en mijn vrienden konden toen ook joinen na de verhuizing kon het niet meer 

*Admin: verplaatst naar het juiste board

Hallo @Port forwarding Minecraft, welkom. Kan het zijn dat jouw vrienden met het oude IP-adres proberen te verbinden? Bij een verhuizing krijg je namelijk een nieuw IP-adres. Als jouw vrienden verbinden met het oude IP-adres, dan werkt dat niet.

Ook is het goed om te controleren of de DHCP binding (vast IP) nog klopt voor die server. Controleer ook of de port forward nog klopt.


@Denise_ bedankt voor de reactie en ja mijn vrienden probeerden te verbinden met mijn nieuwe ipv4 en niet oude ik had geen vast ip gedaan omdat het vroeger niet nodig was dus dan probeer ik dat wel te doen is er ergens een ding dat mij kan helpen met het instellen van een vaste ip?

(ik had perongeluk gedrukt op beste antwoord)


Een van de superusers, @wjb heeft een topic geschreven over port forwarding en waar je om moet denken: 

 

Hopelijk kom je er zo uit.


Kan jij eens screenshots posten van de port-forwardings die he ingesteld hebt?

Draait jouw mesh systeem in router-mode of in accesspoint-mode?

Is jouw mc server met het mesh systeem verbonden of met de V10?


het is in accespoint mode. sorry voor de late reactie