Skip to main content

Ik heb al een tijd een server die ik run en waar mijn vrienden mij joinen via mijn public ip. Alleen vanaf nu lukt het van buitenaf niet meer om mijn server te joinen. Ik heb in mijn firewall TCP en UDP opengezet voor 25565, en ingelogd op mijn router om mijn ipv4 adres (verkregen via ipconfig in cmd) in te vullen bij het port forward gedeelte. Met natuurlijk 25565 als ports.

Ik zag net dat ik bij port forward instructies kan komen van mijn router. Ik zag dat je een DHCP binding kan gebruiken, dan vraag ik me alleen af welk ip ik daar in moet vullen (het eindapparaat). Wordt daarmee mijn pc waar de server op runt bedoeld? Verder werkte de server eerst dus wel en nu niet meer terwijl ik de ipv4 adressen allemaal geprobeerd hebt. (voor nu even - en - ingevuld.)

 

Hoi @Ali el Har, is het nog gelukt? Je zou inderdaad daar dan het IP-adres moeten noteren waar de server opdraait.


Hoi @Ali el Har, is het nog gelukt? Je zou inderdaad daar dan het IP-adres moeten noteren waar de server opdraait.

Dag Remco, 
De server werkte eerder wel maar sinds het ipv4 adres is veranderd (ik had noggeen DHCP binding gemaakt) werkt het niet meer. Daarna heb ik natuurlijk het nieuwe ipv4 adres ingevoerd maar de poort blijft gesloten om een of andere reden.


Wat voor een type modem heb je in gebruik? Het kan zijn dat je bij de instellingen van de firewall een uitzondering dient te maken voor het protocol wat je gebruikt.


Ik heb een experia box v10 met 2 kpn superpunten, ik neem aan dat je gewoon de windows firewall bedoeld? zoals hierboven vermeld heb ik de poorten al ‘geopend’ via de firewall maar de poort blijkt gesloten uit meerdere port checkers.


Dan kan ik dit ook even niet plaatsen Ali. Misschien heeft iemand in de Community dan nog een idee?


Helaas loop ik zelf tegen hetzelfde probleem aan. Since een maandje of 2 kunnen ze ook bij mij niet meer inloggen van buitenaf. Ik heb zelf de V12 modem.

Als ik zelf check via mijn IP en domein namen dan staat deze gewoon online maar zodra iemand anders checkt lijkt de server offline. Ook geeft hij aan dat de poort gesloten is.

Van alles geprobeerd, tot zelfs apparte regels voor de UDP en TCP.

Het externe en interne IP zijn aan mijn kan overigens nooit veranderd geweest.

Terwijl ik dit aan het typen was ben ik naar 1 instelling gaan kijken of dit nog enige verandering kon bieden in een oplossing en dat is DMZ aanzetten. Echter als ik internet zo lees zou deze instelling onveilig moeten zijn omdat dit alle poorten naar je PC open zetten.

Dit leek overigens wel het probleem opgelost te hebben.


Heb je ook in de regels van de firewall een uitzondering gemaakt @vdK Online? Op welk niveau staat die ingesteld?


Ja, 1 regel voor de UDP en 1 regel voor de TCP. Beide verwijzende naar de standaard ingestelde minecraft server port, 25565. Zo ook natuurlijk in de windows firewall. Met natuurlijk verwijzend naar het juiste interne IP adres. Deze heb ik overigens ook vast gezet aan me server, zodat als ik de modem of pc opnieuw opstart deze altijd hetzelfde IP krijgt IPV hierin wisselt.

Wat ik intussen heb ondervonden is dat de DMZ niet alle poorten open zet zoals vermeld werd op het internet. Althans, ik heb een X aantal poorten gecheckt of deze open stonden maar deze stonden gewoon netjes gesloten. Dus de regels toevoegen is zeker belangrijk hierin (of als deze net als bij mij er al in stonden, niks aan doen).

Kort samen gevat:
Port forwarding regels ingesteld (stonden bij mij al)
DMZ inschakelen (was uiteindelijk de fix)


Reageer