Skip to main content

Ik heb een minecraft server runnen. eerst werkte de port forwarding wel maar hij doet het opeens niet meer.  router: experiabox v10

 

Dat MAC adres is een MAC adres van een TP-Link.

Is dat soms een tweede router achter jouw Experia Box?

Heb je dan ook een port-forwarding op die TP-Link ingesteld die naar jouw Minecraft server wijst?


Dat MAC adres is van mijn server pc als het goed is al;s ik ipconfig /all doe komt dat adress er bij te staan dus lijkt me dat dat het MAC adres is van die pc


Is dat dan wellicht een wifi adapter (usb dongle) van TP-Link die in die computer zit?

Kan je de minecraft server wel rechtstreeks op 192.168.2.10 bereiken?

Zo nee, staat de firewall van die computer inkomend open voor TCP poort 25565?

Is de minecraft server actief op die computer?


ja klopt ik heb een wifi onvanger ingebouwd op die pc. ik heb de firewall uit gezet maar de poort gaat niet open


ik heb de firewall uit gezet maar de poort gaat niet open

Ook niet als je deze binnen jouw thuisnetwerk rechtstreeks op het IP adres 192.168.2.10 benadert?


nee


Dan zit het probleem dus niet in de port-forwarding maar in de minecraft server.


maar met een port tester zegt hij ook dat hij niet open is op het ip


nu doet hij het wel op 192.168.2.10


Het heeft geen zin om naar die port-forwarding te kijken zolang je op je thuisnetwerk de minecraft server ook niet op het LAN IP adres van de PC kunt bereiken.

Als die het weer doet dan zal de port-forwarding het waarschijnlijk ook direct weer doen.


maar hij doet het wel op 192.168.2.10 nu


Dan doet de port-forwarding het ook weer en als dat niet het geval is zet dan de Experia Box even uit en weer aan.


hij doet het dankuwel