Skip to main content

Ik heb een port forwarding aangemaakt naar een raspberry pi maar om een of andere rede werkt het niet. Ik heb het vanaf mijn werk geprobeerd en vanaf mijn mobiel (zonder wifi). Als ik het vanaf mijn mobiel (of laptop) via mijn publiek adres doe werkt het wel.

 

Kan je hier eens een screenshot plaatsen van de port-forwarding die je hebt ingesteld?

Ik denk namelijk dat je een iP adres ingevuld hebt bij "External Host", klopt dat?

External Host moet je leeg laten, dan komt er een sterretje (*) te staan. De External Host geeft namelijk de restrictie aan vanaf welk IP adres de poort benaderd mag worden.


Kan je hier eens een screenshot plaatsen van de port-forwarding die je hebt ingesteld?

Ik denk namelijk dat je een iP adres ingevuld hebt bij "External Host", klopt dat?

External Host moet je leeg laten, dan komt er een sterretje (*) te staan. De External Host geeft namelijk de restrictie aan vanaf welk IP adres de poort benaderd mag worden.

Klopt. Ik had daar inderdaad een ip adres ingevuld. Ik ga er van blozen :flushed: , sorry.


Misschien biedt deze kennis je ook een andere kijk op jouw vraag t.a.v. die automatische port-forwardings. Dan weet je tenminste dat die apparaten niet vanaf elke willekeurige Internet aansluiting te benaderen zijn.


Dat staat hier m.i. los van. Het had van KPN netjes geweest als ze dit hadden gemeld en aangeven waarvoor het “nodig” is.

Stel ik heb er een eigen router op. Vragen ze dan of ik een port forward voor ze wil aanmaken zodat ze bij de TV-box kunnen? 

 


Dat staat hier m.i. los van. Het had van KPN netjes geweest als ze dit hadden gemeld en aangeven waarvoor het “nodig” is.

Klopt, sterker nog, ze zouden dit eigenlijk ook helemaal niet moeten willen. Ook ik ben een tegenstander van dergelijke automatische port-forwardings. Zie dit topic van ruim 4 jaar terug. Op de oudere Experia Boxen was het overigens nog veel erger dan op de V12 want daar konden die port-forwardings vanaf elke plek op Internet benaderd worden.

 

Stel ik heb er een eigen router op. Vragen ze dan of ik een port forward voor ze wil aanmaken zodat ze bij de TV-box kunnen? 

Nee, daar vragen ze niet om, dan werken de KPN servicetools gewoon niet meer en kan KPN er ook niet meer bij.